index

Status
Niet open voor verdere reacties.

traxion

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2004
ik heb een webspace maar als ik dan naar mijn root op het internet ga dan krijg ik een melding van geen rechten( zonder index.html ofzo) dat klopt half ook want er staan alleen maar mappen in

maar ik zou graag ook die mappen willen zien

ik heb ook google als zitte zoeken maar niks werkte:(

weet iemand hier wat het kan zijn

waarom staat dit bij webserver of heb je die ook geinstalleerd.
Heb je op jouw website wel een index html pagian.

uhm ja mss niet helemaal de juiste topic maar het zijn instellingen van een server dus vandaar

en nee ik heb hem niet zelf geinstalleerd

ik heb een aantal mappen en daarin is wel een html pagina

maar ik zou graag die mappen willen zien zonder een .html ofzo

ik weet dat het kan want op anders server heb ik het wel eens gezien

alleen ik weet niet hoe:(

Verplaatst naar "Internet Homepages".

rechten/beveiliging

Waarschijnlijk staan de rechten zo ingesteld dat een bezoeker de mappen niet mag zien en alleen de html pagina's kan bekijken. Dit is in ieder geval wat de meeste systeembeheerders zullen doen en zeker zouden behoren te doen.

Als jij ze namelijk kan zien, kan ook elke willekeurige bezoeker ze zien! En soms is dat helemaal niet gewenst.

Maar je kan de mappen toch gewoon zien met je ftp programma? Dus waarom zou je je er druk om maken? Waarom wil je ze in godesnaam via http zien?

ik zet veel plaatjes, bestanden enzo der op
dan is het makelijker om de root te zien (vindt ik dan)

volgens mij zit het ergens in de "cgi-bin" een file denk ".htaccess"waarmee je het zou moeten kunnen wijziggen maar dat is me nog steeds niet gelukt

je moet gewoon een .htaccess met daarin "Options Indexes" en die dan in de dir zetten waar je wilt zien wat der in staat.

cacc

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan