• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

indexormule iclusief sortering

Status
Niet open voor verdere reacties.

resmatrix

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
hallo

ik ben op zoek naar een indexformule welke tevens selecteert.

Ik heb lange lijst met data (in voorbeeldbestand staat deze in kolom a tm c)
vanuit deze lijst wil ik dat gezocht zal worden op de naam (die overeenkomt met een selectie uit een validatielijstje, in voorbeels kolom D)

de uitkomst dienen de acties te zijn echter de laartse datum en actie als eerste vermeldt.

dit kan ongetwijfeld maar ik zou niet weten hoe ik hoop dat jullie kunnen helpen

alvast dank

Bekijk bijlage test.xlsx

Mag een autofilter niet?

Bekijk bijlage test MB.xlsx

Zie kolom J en K.

Edit: het voorbeeld was niet conform jouw instructies gesorteerd.
Edit: de formules zijn matrixformules: invoeren zonder {} en na invoer bevestigen met CTRL-SHIFT-ENTER waarbij Excel de {} toevoegt.

Nog een edit: dit vereist unieke combinaties naam/datum, dus geen meerdere acties van 1 persoon op 1 datum.

Laatst bewerkt:
nee ik wil graag een index formule

wat ik gebruik om de data te verkrijgen is dit:

=IFERROR(INDEX('Data'!G$2:G$1000,MATCH(ROWS($1:1),'Data'!$Q$2:$Q$1000,0)),"")

maar de sortering..... geen idee

@Marcel, maar die meerdere acties van 1 persoon op 1 datum zijn er dus wel conform het voorbeeld...

Beste marcel

Dank dat is inderdaad wat ik zoek echter dan met meerdere acties van 1 person op 1 datum

Voortbordurend op voorbeeld Marcel, hierbij een poging met een hulpkolom.

Bekijk bijlage test MB2.xlsx

Dit moet nog wel mooier kunnen denk ik... maar daarvoor ontbreekt het mij nu even aan tijd.

Laatst bewerkt:
Voortbordurend op het voortborduren, hier een versie (gele gebied) die de hulpkolom niet gebruikt.
Bij de validatie gekozen voor naam A, omdat daarbij twee acties op één dag voorkwamen.

Bijlagen

hartelijk dank voor alle reacties. Ik heb de versie van Wher gebruikt. werkt perfect!

dank voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan