Indexpagina niet op gelijke hoogte??

Status
Niet open voor verdere reacties.

paparazzi

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2010
Hallo allemaal nog een vraag.
Ik ben een beetje een leek in websites bouwen.
Het is me echter gelukt om nu al 4pagina's te maken en online te plaatsen.
Echter de indexpagina staat iets hoger dan de drie andere paginas.
Ik ben al een tijdje op zoek om dat probleem op te lossen, het is een klein verschil maar storend.

Ik neem aan dat ik geen link mag plaatsen van de site waaraan ik bouw om het probleem te verduidelijken!?
Dank alvast

waarom zou dat niet mogen, plaats maar dan is het een stuk duidelijker..

waarom zou dat niet mogen, plaats maar dan is het een stuk duidelijker..

Ok dan.
Kijk ik heb nu 4paginas aangemaakt, het probleem is dat de indexpagina iets hoger staat:confused:

Je moet de onderste knoppen gebruiken (links, the spot, en contact, en home)

Moet je wel erbij zeggen dat het soms effe duurt eer de site tevoorschijn komt, gratis webhosting hé;) http://remonpics.atspace.com/remons web.html

Ik heb net ook nog gemerkt dat wanneer ik de site op mijn laptop bekijk, de pagina's the spot, links, en contact rechts een lelijke schuifbalk tonen. Bij de indexpagina niet dus.:confused:

Tja ik heb maar één jaartje html gehad en dat is intussen alweer 5 jaar geleden.

Hoi paparazzi,
Tja, het vereist nogal wat doorzettingsvermogen om je site te bezichtigen: "Geef Nooit Op!" :P

Om te beginnen zou je er € 25,- per jaar voor over kunnen hebben om een eigen .nl domeinnaam te hebben plus een behoorlijke bonk aan webruimte. Dan hoeven je bezoekers (klanten?) niet ellenlang te wachten op het doorkomen van de site, of geconfronteerd te worden met een witte pagina "deze site doet er te lang over om te antwoorden". Dan zijn de meeste mensen zo weggezapt... :confused:

Verder kan ik het probleem van verschil van hoogte tussen de homepage en de rest niet reproduceren. Ook een verschil in schuifbalken kan ik niet zien: in Firefox en IE7 is er geen verschil. Bij welke browser(versie) en op welke resolutie doen zich de verschijnselen voor?

Met vriendelijke wensen,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Hoi paparazzi,
Tja, het vereist nogal wat doorzettingsvermogen om je site te bezichtigen: "Geef Nooit Op!" :P

Om te beginnen zou je er € 25,- per jaar voor over kunnen hebben om een eigen .nl domeinnaam te hebben plus een behoorlijke bonk aan webruimte. Dan hoeven je bezoekers (klanten?) niet ellenlang te wachten op het doorkomen van de site, of geconfronteerd te worden met een witte pagina "deze site doet er te lang over om te antwoorden". Dan zijn de meeste mensen zo weggezapt... :confused:

Verder kan ik het probleem van verschil van hoogte tussen de homepage en de rest niet reproduceren. Ook een verschil in schuifbalken kan ik niet zien: in Firefox en IE7 is er geen verschil. Bij welke browser(versie) en op welke resolutie doen zich de verschijnselen voor?

Met vriendelijke wensen,
CSShunter

Hallo CSShunter,

ik ben inderdaad aan het uitkijken naar een eigen domeinnaam en betalende webhosting.
Ik had gedacht aan :one.com of zo iets.
Het probleem met het hoogteverschil van de indexpagina en de schuifbalken heb ik inmiddels opgelost door wat te snuffelen in de code (waar ik niet zoveel verstand van heb)
Ik heb de code van de indexpagina vergeleken met de andere pagina's en zo het probleem gevonden.

Ja soms opent de site onmiddelijk dan weer niet of heel traag, nou ja het is maar een probeersel.

Ik heb Windows internet explorer, maar hoe kan kan ik mijn site controleren in Firefox bijvoorbeeld?

Bedankt:thumb:

ps ik heb maar één jaartje html gehad en dat is alweer vijf jaar geleden, vandaar mijn onvoldoende kennis.

Laatst bewerkt:
Ik heb Windows internet explorer, maar hoe kan kan ik mijn site controleren in Firefox bijvoorbeeld?
1) Download firefox
2) Installeer firefox
3) start firefox, ga naar je site en kijk of alles naar behoren werkt.

Het is trouwens een goed idee om je site ook in andere browsers als Opera en Chrome te testen.

Jazeker:
En dan meteen even er op zetten als add-ons:
Met deze 3 er bij zal je je ogen uitkijken: prachtig vuurwerk voor webbouwers! :)

Een goed 2011!
CSShunter
Als je Firefox installeert als browser, hoef je Internet Explorer er niet af te gooien: ze kunnen gewoon naast elkaar bestaan. Datzelfde geldt voor de browsers Opera, Chrome en Safari: ze bijten elkaar niet.
Alleen zullen ze om de eer strijken: ze komen allemaal vragen of ze alstublieft de standaard-browser op je computer mogen worden (= degene die in werking gaat als je een .htm bestand in je Verkenner opent enz.).
Nou, dan kies je er maar een uit (en zet je de rest maar op "Niet meer vragen"). ;)

Laatst bewerkt:
Jazeker:
En dan meteen even er op zetten als add-ons:
Met deze 3 er bij zal je je ogen uitkijken: prachtig vuurwerk voor webbouwers! :)

Een goed 2011!
CSShunter
Als je Firefox installeert als browser, hoef je Internet Explorer er niet af te gooien: ze kunnen gewoon naast elkaar bestaan. Datzelfde geldt voor de browsers Opera, Chrome en Safari: ze bijten elkaar niet.
Alleen zullen ze om de eer strijken: ze komen allemaal vragen of ze alstublieft de standaard-browser op je computer mogen worden (= degene die in werking gaat als je een .htm bestand in je Verkenner opent enz.).
Nou, dan kies je er maar een uit (en zet je de rest maar op "Niet meer vragen"). ;)

Bedankt hoor:thumb:
Ook de beste wensen voor 2011!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan