• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Indien cel leeg is inhoud vorige cel daarin plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

zenuwstelsel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2019
Goedemiddag,

Ik kom niet uit het volgende:

Voor mijn werk heb ik diverse bestanden waarbij in kolom A bijvoorbeeld een mobiel telefoonnummer moet staan, in kolom B (indien aanwezig) een vast telefoonnummer en in kolom C een datum. Nu is het zo dat in alle rijen die geen optioneel vast telefoonnummer bevat de datum in kolom B staat. Zie voorbeeld Excel.

Ik zou graag middels een formule alle datumvelden in kolom B verschuiven naar kolom C. Zodat kolom C volledig gevuld is en indien er geen vast telefoonnummer beschikbaar is kolom B lege velden bevat. Slepen is geen optie aangezien het om veel te veel data gaat.

Dus eigenlijk wil ik graag het volgende bereiken: Indien cel C1 leeg is, knip inhoud cel B1 en plak in cel C1.

NB. Het mag voor zich spreken dat alle telefoonnummers in het voorbeeld file fictieve telefoonnummers zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken. Groet!

Bijlagen

met een stukje code?

Code:
Sub SjonR()
With Range("C2:C" & Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row).SpecialCells(4)
    .Value = .Offset(, -1).Value
    .Offset(, -1).ClearContents
End With
End Sub

Even sorteren en dan de cellen slepen lijkt mij ook niet veel moeite.

Vriendelijk bedankt aan de heren/dames van hierboven voor het meedenken. Met de code kon ik het oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan