• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

indien er geen waarde gevonden, via de fomule, de originele waarde in de cel laten st

Status
Niet open voor verdere reacties.

Havana100

Verenigingslid
Lid geworden
22 jul 2014
Beste,

Is er een mogelijkheid dat de originele waarde in de cel blijft staan als de formule index(b2:Z100;vergelijken(a1;b2:b100;0);vergelijken(b1;b2:z2;0)) niets vind?

Dus als het resultaat van de formulen gelijk is #NB dan zou gewoon de originele waarde in deze cel moeten behouden blijven.

Alvast bedankt !

Ik zit te denken aan deze oplossing:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(B2:Z100;VERGELIJKEN(A1;B2:B100;0);VERGELIJKEN(B1;B2:Z2;0));"originele waarde")
Tip: voorbeeldbestand (excel).

Laatst bewerkt:
beetje meer uitleg + voorbeeld

Bekijk bijlage voorbeeld formule.xlsx

Beste,

bedankt maar als ik deze formule ingeef, in voorbeeld in cel K2 , dan krijg ik niet de oorspronkelijke waarde , namelijk 125T maar de melding "originele waarde".

Sorry voor mijn niet zo duidelijke uitleg in vorige vraag.

Hopelijk maakt het voorbeeld het iets duidelijker.

Ik wist natuurlijk niet wat jouw "originele waarde" was, dus dat stukje van de formule mag je zelf veranderen in 125T.

Let wel: een cel bevat OF een formule OF een waarde. Beide tegelijk kan niet in standaard excel.

Laatst bewerkt:
Alex,

bedankt hoor, maar wat als de waarde in cel K2 kan veranderen? Ook als ik de formule naar andere cellen zou kopiëren moet ik telkens de "originele waarde" ingeven. Dus nogal beetje werk als ik de formule een honderdtal keer manueel moet ontvangen. Is daar een oplossing voor?

Alex,

Super ! bedankt ! en ................ durf het bijna niet zeggen maar dat laatste stukje in de formule ;L... dat had ik eigenlijk moeten weten !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan