• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

indien #N/B hoe te vervangen door leeg veld of teken

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexie2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
3
Hallo allemaal,

In een mandagenregister heb ik een draaitabel waarin gegevens staan (logisch zou je zeggen) nu heb ik een werkblad welke gegevens weghaalt uit de draaitabel ( =ALS($B5=0;0;ALS(Y$2="";0;DRAAITABEL.OPHALEN("Omschrijving";'Draaitabel mandagenregister'!$A$3;"Omschrijving";$B5;"Datum aanwezig";Y$2))) . daarnaast heb ik weer een nieuw blad waarin het aantal keren dat iemand voorkomt wordt vervangen door een kruisje ( met de formule: =ALS('Rekenblad mandagenregister VOF'!C3>0;"x";0)

nu komt het voor dat ze allemaal een dag er niet zijn (zondag) hier komt dan te staan #N/B hoe kan ik dit vervangen door een 0 of een leeg veld.

Alvast bedankt

p.s.zal eens kijken of ik een uitgeklede versie kan meesturen.
 
je kan volgende code gebruiken:

Code:
With Worksheets(1).Range("a:iv") 
    Set c = .Find("#N/B", LookIn:=xlValues) 
    If Not c Is Nothing Then 
        Do 
            c.Value = "" 
            Set c = .FindNext(c) 
        Loop While Not c Is Nothing 
    End If 
End With

if met de ISNB-formule.

steven
 
Zou je me iets duideliker kunnen uitleggen hoe ik dat moet toepassen?

heb verschillende dingen geprobeerd maar kom er niet uit.

Groet Alex
 
hierbij vind je een voorbeeldbestandje. het is wel in een engelse excel gemaakt. als je Alt-F11 duwt, krijg je de code te zien.

steven
 

Bijlagen

  • isna.zip
    7,5 KB · Weergaven: 164
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan