• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

indirect.ext met behulp van morefunc

Status
Niet open voor verdere reacties.

wjvdlinden

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2006
Ik maak al geruime tijd gebruik van de functie indirect.ext nadat ik de tool morefunc via internet heb kunnen dowloaden.

Nu heb ik echter het volgende probleem:

Code:
="'" & Opties!$D$6 & "\[Budget " & $J$14 & " B.U. " & $J$13 & " totaal.xls]Presentatie'!"

Bovenstaande formule geeft dit resultaat:
'L:\Rapportage\2009\Budget plan E aanpassing p3-12\[Budget 307 B.U. Brussel & Wallonië totaal.xls]Presentatie'!$l$6

Als ik het genoemde bestand open. Krijg ik als waarde 199.147
Door de toevoeging .ext zou dit er ook uit moeten komen zonder het bestand te open.
Code:
=SOM(VERSCHUIVING(INDIRECT.EXT($S27);0;T$12-1;1;1))*1000

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen zonder de bestanden te openen.

Ik moet anders wel 40 bestanden openen om gegevens op te halen.

Laatst bewerkt:
Nee, geen idee. En zonder voorbeeld is dit helemaal niet te doen volgens mij. Temeer omdat je ook nog een speciaal gedownloade tool gebruikt.

:(

Indirect of Index formule Nu met bijlage.

Sorry DCWDPT,

Nu met een voorbeeldbestand dus.

Wat mijn grote probleem is hoe houd ik mijn padnaam variabel.

Ik heb straks 20 tabbladen maar ik wil ook nog niet eens steeds 40 tot 50 extra bestanden openen.

Als ik dit wel doet staan wel alle waarden direct goed.

Bijlagen

Waarom maak je geen gebruik van databasequeries. Die doen wat je wil.

Indirect formule

SNB,

Volgens mij kan dit bij mij niet.

Daarnaast heb ik het probleem dat de budgetbestanden van vorig jaar dezelfde naam hebben als dit jaar. Dus kan ik ze niet gelijktijdig openen.

Helaas voor mij nu een onmogelijke opgave om het voor elkaar te krijgen dus hopelijk zijn er nog mensen die mij verder kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
Al eens gedacht aan de Pull-functie van Harlan Grove ?

Mvg

Rudi

Interessant:
'L:\Rapportage\2009\Budget plan E aanpassing p3-12\[Budget 307 B.U. Brussel & Wallonië totaal.xls]Presentatie'!$l$6
Daarnaast heb ik het probleem dat de budgetbestanden van vorig jaar dezelfde naam hebben als dit jaar
Geldt bij jullie geen Aristotelische logica ?

Volgens mij kan dit bij mij niet
Dan werk je waarschijnlijk niet met Excel. Als je wel met Excel werkt heb je ongelijk.

Gelijk

SNB

Je hebt helemaal gelijk sorry sorry de padnaam is inderdaad 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan