• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

INDIRECT-formule??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gesus

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Berichten
126
Hallo experts!

Ik wil met een formule in een file A met 3 tekstvariabelen die gegevens haalt uit een file B.
De 3 variabelen bestaan uit cel A1 met de directory-verwijzing (bv L:\FC\3067\F), cel A2 met de filenaam (bv test.xls) en cel A3 met het adres (bv Blad1!c2)
Door het wijzigen van één of meer variabelen in file A kun je steeds andere gegevens uit file B halen (laatste file mag niet open staan)
Ik heb veel gegoocheld met de INDIRECT-formule, maar deze gaf steeds #VERW.

Kan iemand mij helpen?

Thanx!!!
bij voorbaat dank!!

Gesus
 
Beste Gesus ;)

Kan je soms een voorbeeldbestandje aan toevoegen.
Waarschijnlijk lukt het met SOMPRODUCT.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Om de indirect functie icm een verwijzing naar een ander bestand te doen werken, is het nodig dat dit andere bestand geopend is.
 
Beste Gesus ;)

Zie bestandje dat je misschien op weg helpt.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Somproduct of index.xls
    26 KB · Weergaven: 39
oplossingen

Zowel Finch als Danny147 bedankt voor jullie antwoorden.

Finch, is dit echt alleen mogelijk als het tweede bestand open staat? Zijn er geen andere manieren?
Danny147. het gaat om een indirectformule of een andere formule die naar een ander bestand linkt.

Indien er nog opties zijn, hoor ik die graag!

Mvrgr, Gesus
 
helaas kan ik op mijn (werk-)pc niet de extra morefunc.xll installeren die een INDIRECT.EXT functie kent die het probleem zou oplossen (dank voor de tip overigens Finch). Dus ik ga toch eerst in een macro de bronbestanden openen en van daaruit met Indirect gaan werken.

Nogmaals dank voor beide heren!
 
Markeer de vraag dan maar op opgelost aub.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan