• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Indirect / Indirect.ext formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

WIMLIN

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Ik had vanmorgen een vraag gepost over een variabele bestandsnaam.

Ik kreeg als tip om de formule indirect.ext formule te gebruiken.

='L:\Rapportage\2008\Budget 2008\Definitief budget 2008\[Budget 503 B.U. Rijnmond 2 activiteit Isolatie.xls]Presentatie'!$P$11

Ik zou met de indirect formule willen zoeken in bovenstaan formule.

Nu gebruik (ook met help van helpmij deze formule)

=SOM(VERSCHUIVING('L:\Rapportage\2008\Budget 2008\Definitief budget 2008\[Budget 503 B.U. Rijnmond 2 activiteit Isolatie.xls]Presentatie'!$T$19;0;Rapport!$M$2-1;1;1))

Het nadeel van deze formule is echter dat ik #waarde krijg als het bestand gesloten

Die werkt wel heel goed. Maar ik moet nu elke keer met zoeken en vervangen steeds mijn bestanden wijzigen op bovenstaand nadeel na.

Laatst bewerkt:
Uw vraag is mij niet geheel duidelijk.
Volstaat het als ik zeg dat je die indirect functie kan nesten in diesom(verschuiving... formule?

=SOM(VERSCHUIVING('L:\Rapportage\2008\Budget 2008\Definitief budget 2008\[Budget 503 B.U. Rijnmond 2 activiteit Isolatie.xls]Presentatie'!$T$19;0;Rapport!$M$2-1;1;1))

Probleem 1

Ik wil graag de naam van het bestand variabel maken. Ze staan wel allemaal in het zelfde pad. Wat verandert is 503 t/m Isolatie

Verder zou het heel prettig zijn als excel de gegevens op gaat halen als mijn bronbestanden gesloten zijn.

Is er nog iemand die mij verder gaan helpen met mijn verwijzingsprobleem naar gesloten andere bestanden?

Wimlin, als je de help van Excel nazoekt op 'indirect function' krijg je alle do's en don'ts van deze functie. Deze functie gaat niet samen met een gesloten workbook...
Excel2003 Help zei:
If ref_text refers to another workbook (an external reference), the other workbook must be open. If the source workbook is not open, INDIRECT returns the #REF! error value.

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan