• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

INDIRECT intregeren in formule

• Onderwerp starter Onderwerp starter thst
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
In je bestandje.
De te wijzigen cel is A1.
Of tekst (naam) of een getal.
Code:
=ALS(ISTEKST($A$1);ALS(RIJ()-RIJ($E$2)>=AANTAL.ALS(verkoop!$X$2:$X$600;$A$1);"";INDEX(verkoop!$Q$2:$Q$600;SOMPRODUCT(GROOTSTE((verkoop!$X$2:$X$600=$A$1)*(RIJ(verkoop!$Q$2:$Q$600)-RIJ(verkoop!$Q$2)+1);AANTAL.ALS(verkoop!$X$2:$X$600;$A$1)-RIJ()+RIJ($E$2)))));ALS(RIJ()-RIJ($E$2)>=AANTAL.ALS(verkoop!$T$2:$T$600;$A$1);"";INDEX(verkoop!$Q$2:$Q$600;SOMPRODUCT(GROOTSTE((verkoop!$T$2:$T$600=$A$1)*(RIJ(verkoop!$Q$2:$Q$600)-RIJ(verkoop!$Q$2)+1);AANTAL.ALS(verkoop!$T$2:$T$600;$A$1)-RIJ()+RIJ($E$2))))))

wil alleen maar weten hoe ik dit goed in de formule moet schrijven:
Code:
indirect(verkoop!$u$1&3):(indirect(verkoop!$u$1&599)
orgineel is het: verkoop!$X$3:$X$599
Dat moet zijn:
Code:
INDIRECT(Verkoop!$U$1&3&":"&$U$1&600))
Dat vertraagt de werking van je blad ENORM en gebruik daarvan is daarom niet aan te bevelen.
Ik ben ervan overtuigd dat als we precies zouden begrijpen wat je wil bereiken, er hier wel degelijke oplossingen zouden verschijnen.
Ik moet nu weg en moet daarom nu met antwoorden stoppen

Deze topic gaat niet werken.

Ik bedank al degene die geprobeerd hebben mij een oplossing te bieden.

Angela

Ik begrijp dat het vervelend is dat er geen goed antwoord tussen zit, maar met een goede uitleg zou dit toch mogelijk moeten zijn.

Niet te gauw opgeven Angela, je moet mogelijk maken dat wat jij graag wil, dit aan de helpers duidelijk te maken.

Jij weet wat je wil, wij moeten het zo kunnen lezen dat we niet hoeven gokken.

Harry,

Ongeacht wat de formule doet wil ik alleen dit stukje code [verkoop!$X$3:$X$599] wat een paar keer voor komt in de formule vervangen door een variable en ik dacht dat het met de functie INDIRECT zou kunnen. De ene keer moet het een X zijn en de andere keer een T Ik heb nu op 2 tabbladen bijna dezelfde formule een met een X en de ander met een T, ik wilde er een formule van maken met in CEL U1 een keuze tussen X en T

Angela

ALS(RIJ()-RIJ($E$2)>=AANTAL.ALS(verkoop!$X$3:$X$599;$A$1);"";INDEX(verkoop!$Q$3:$Q$599;SOMPRODUCT(GROOTSTE((ve rkoop!$X$3:$X$599=$A$1)*(RIJ(verkoop!$Q$3:$Q$599)-RIJ(verkoop!$Q$3)+1);AANTAL.ALS(verkoop!$X$3:$X$599;$A$1)-RIJ()+RIJ($E$2)))))

Kijk dat is al stukken beter. :thumb:

Voor kleine letters wordt het -96, en voor hoofdletters -64.
Code:
=indirect(ADRES(2;CODE(U1)-96;;;"verkoop")&":"&adres(600;code(U1)-96))

Ben het aan het proberen bedankt voor je antwoord

Angela

Ik ben er bijna;

=ALS(RIJ()-RIJ($A$2)>=AANTAL.ALS(INDIRECT(ADRES(2;CODE(L1)-96;;;"verkoop")&":"&ADRES(1600;CODE(L1)-96));$A$1);"";INDEX(verkoop!$D$3:$D$1600*1;SOMPRODUCT(GROOTSTE((verkoop!$X$3:$X$1600=$A$1)*(RIJ(verkoop!$D$3:$D$1600)-RIJ(verkoop!$D$3)+1);AANTAL.ALS(INDIRECT(ADRES(2;CODE(L1)-96;;;"verkoop")&":"&ADRES(1600;CODE(L1)-96));$A$1)-RIJ()+RIJ($A$2)))))

als ik het laatste stukje gekleurde code vervang door;
indirect(ADRES(2;CODE(L1)-96;;;"verkoop")&":"&adres(1600;code(L1)-96))

krijg ik #NB ?

Angela

Zie bijlage Angela.

Maak de codecel wel absoluut ($L$1 i.p.v. L1; bij mij $U$1).

Bijlagen

Harry,

Ik heb het het is me wel een code geworden hoor.
Maar dat geeft niets, het werkt erg bedankt.
Allemaal die geprobeerd hebben een oplossing aan te dragen met mijn onduidelijke verhaal bedankt en dat meen ik BEDANKT

Angela

Mooi dat je niet opgaf. ;)

Misschien doordat het is het opgelost, ben je waarschijnlijk vergeten het als opgelost te zetten.

Bvd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan