• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Indirect probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

fstastra

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2005
Ik probeer om via de functie INDIRECT (zie cel X14 op werkblad Jan in de bijlage) met variabelen te rekenen. Het lukt me echter niet helemaal.

Wat ik wil is via de waarden in de cellen A36, X34 en X35 gegevens op te halen van werkblad HistJan en deze te gebruiken in de formule in cel X14 op werkblad Jan.
Het gaat er om dat ik in rij 34 en 35 eenmalig de waarden in vul, zodat ik niet alle formules hoef aan te passen als er een keer een fout zit in het aantal gegevens die ik binnenkrijg in werkblad HistJan.

Misschien een beetje ingewikkeld omschreven, maar ik hoop dat jullie het snappen.

Vr. gr. Fokke Stastra

Bijlagen

fstastra,

Probeer deze formule eens.
Code:
=SOM(INDIRECT(A36&"!"&AG14&X34):(INDIRECT(A36&"!"&AG14&X35)))/65

Zoiets Fokke.
Code:
=SOM(INDIRECT("HistJan!"&AG14&X34&":"&AG14&X35))/65

De waardes in x34 en x35 zijn niet nodig.

formule voor x14 en naar rechts doorslepen.

Code:
=GEMIDDELDE.ALS(HistJan!$B$1:$B$1218;Jan!X13;INDIRECT("HistJan!"&$AG$14&"1:"&$AG$14&"1218"))

Niels

Hé ExcelAmateur (nou ja, amateur???),

Ik zal nog even wat meer testen, maar het lijkt te werken.
Ik dacht dat ik bijna alle mogelijkheden al geprobeerd had, maar blijkbaar dus toch niet.
Super bedankt. Als het overal goed werkt, dan zal ik de vraag op oplossen zetten.

Vr. gr. Fokke Stastra

Als ik nu het aantal metingen automatisch wil tellen wat er per dag (datum) gedaan is in het werkblad HistJan, is daar ook een mogelijkheid voor?
Kan dat met AANTALARG of zo?

Vr. gr. Fokke Stastra

In A2 op Blad Histjan
Code:
=AANTAL.ALS(B:B;B2)
Of bedoel je dit niet?

Ja, dat lijkt er al wat op. Alleen dan zou ik voor elke datum het aantal metingen per datum willen hebben.

Overigens wel even een compliment tussendoor dat jullie zo vriendelijk zijn om mijn vragen te beantwoorden!

Vr. gr. Fokke Stastra

Alleen dan zou ik voor elke datum het aantal metingen per datum willen hebben
Je zou bij iedere nieuwe datum de formule kunnen zetten. ( wel even de B2 dan aanpassen )
Je zou ook een aparte lijst kunnen maken met de formules erin. ( Is wel overzichtelijker )

Doe het zoals je het fijn vind om mee te werken.

Je zou bij iedere nieuwe datum de formule kunnen zetten. ( wel even de B2 dan aanpassen )
Je zou ook een aparte lijst kunnen maken met de formules erin. ( Is wel overzichtelijker )

Doe het zoals je het fijn vind om mee te werken.

Kan ik niet automatisch de datum met 1 laten verhogen in de formule? Anders moet ik elke maand de lijst handmatig bewerken.

Ik heb zelf al een mogelijke oplossing gevonden.
Bedankt allemaal voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan