• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Indirect werkt niet met dynamisch bereik naam?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lievedonne

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Beste,

Tabblad invoer: als ik in de eerste kolom (kostenplaats) kies, geeft kolom product via indirect het bereik van de naam bij kostenplaats.
Nu wil ik het bereik van de naam 'thuiszorg' dynamisch maken--> verschuiving(gegevens!($s$3;1;0;aantalarg(gegevens!$S:$S)-1;1)
Nu geeft de validatie echter niet meer het bereik terug van de naam die via INDIRECT is gekozen.

Lastig uitleggen--< bestandje bijgevoegd!

Ben benieuwd welke gedachten jullie hierover hebben? Bekijk bijlage test helpmij.xlsm

Ha, dat is sterk, is WHER me voor.
Ik had een iets andere oplossing, maar die van WHER is misschien makkelijker.
In de bijlage heb ik een naam "prod" gedefinieerd die de waarde uit kolom B op blad Invoer (kostenplaats) pakte en daarmee via VERSCHUIVING een bereik geeft dat precies het kolommetje is met gegevens waaruit gekozen kan worden (dat zijn de kolommetjes onder de kostenplaatsen op blad Gegevens). Die kolommetjes hoef je nu ook geen naam meer te geven (als je ze niet ergens anders voor nodig hebt tenminste). Kijk maar in de bijlage. Groet!

Bekijk bijlage test helpmij 2.xlsm

Beste Wher en Daan108,

Beiden bedankt voor de oplossing(en). ik heb ze al in mijn bestand geintergreerd, maar ga zeker nog verder uitpluizen wat en hoe het er nu precies staat. Maar voor nu: dank, ik kan weer verder!
Lievedonne

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan