• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

indirect()

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
hey, ik heb een klein vraagje.. mss dat jullie oplossing weten, ik zit te zoeken in de sfeer van "indirect()" , mr kom r nt uit..

ik schets de situatie even

in cel C2 staat geschreven in tekst format: A2:A5
in cel C1 kan de gebruiker dan zelf schrijven "som" of "max" enz
hoe kan ik ervoor zzorgen dat de inputs in cel C1 en C2 leiden tot de functies

som(A2:A5) of max(A2:A5) afhankelijk van wat de gebruiker in cel c1 zet..

ik dacht te schrijven indirect(C2&"(&C1"&))

maar dit lukt niet.. iemand?

Dit gaat wel :
=SOM(INDIRECT(C2;1))
=MAX(INDIRECT(C2;1))

wel onder vorm van matrixformule (CTRL-SHIFT+ENTER en niet ENTER)

Dit gaat wel :
=SOM(INDIRECT(C2;1))
=MAX(INDIRECT(C2;1))

wel onder vorm van matrixformule (CTRL-SHIFT+ENTER en niet ENTER)

ja, dat weet ik dat het idd gaat; mr ik zou graag hebben dat de gebruiker zelf de functie kan kiezen zoals "som" of "max", (en nog enkelen,zodat werken met "if") nogal langdradig zou worden.. graag had k een koret functie gehad waaran de soort functie (som, max, min enz) zelf kan bepaald worden door een gebruiker in een aparte cel, en dan nadien de functie die ik a h zoeken ben (mr nog niet vind :-) ) de bepaalde functie van de gebruiker koppelt aan de range.. snap je?

toch bedankt!

Kan je niet werken via de subtotaal functie?

=SUBTOTAAL(A1;INDIRECT(A2))

In A1 zet je dan een getal van 1 tot 11 voor het juiste functie-argument te kiezen (zie Excel help voor de uitleg welk cijfer welke functie is.)

Evt. kan je dat getal vervangen door een omschrijving en dan via een vert.zoeken functie het overeenkomende getal zoeken.

ja, dat weet ik dat het idd gaat; mr ik zou graag hebben dat de gebruiker zelf de functie kan kiezen zoals "som" of "max", (en nog enkelen,zodat werken met "if") nogal langdradig zou worden.. graag had k een koret functie gehad waaran de soort functie (som, max, min enz) zelf kan bepaald worden door een gebruiker in een aparte cel, en dan nadien de functie die ik a h zoeken ben (mr nog niet vind :-) ) de bepaalde functie van de gebruiker koppelt aan de range.. snap je?

toch bedankt!

Sorry hoor, maar dit is dermate krom Nederlands dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen om het te snappen.

Richard

Sorry hoor, maar dit is dermate krom Nederlands dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen om het te snappen.

Richard

de antwoorden zijn nog niet echt wat k zoek.. voor richard die perfect nederlands spreekt hier nog eens de uitleg..

in cel C1 kan de gebruiker kiezen tussen SOM, MAX, MIN en nog andere functies
in cel C2 staat dan de range..µ
nu wil ik gewoon dat in cel C3 de combinatie van C1 en C2 komt en dus de uitkomst geeft afhankelijk van de "gekozen" functie van de gebruiker..

is dit nog krom nederlands?

voor richard die perfect nederlands spreekt
Ik wil hier geen olie op het vuur gooien.
Voor mijn nederlands had ik ook geen 10 op mijn eindlijst, maar ik heb de vraag overgeslagen omdat ik de vraag ook niet begreep
De zin die je schreef was veel te lang, zonder hoofdletters en puntjes, met schrijffouten en sms taal.
Voor mij was hij ook niet leesbaar.

Ik wil hier geen olie op het vuur gooien.
Voor mijn nederlands had ik ook geen 10 op mijn eindlijst, maar ik heb de vraag overgeslagen omdat ik de vraag ook niet begreep
De zin die je schreef was veel te lang, zonder hoofdletters en puntjes, met schrijffouten en sms taal.
Voor mij was hij ook niet leesbaar.

de eerste topic is toch niet onverstaanbaar of wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan