• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Indirect

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen123456

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Ik ben een excel sheet aan het maken waar

='\\SERVERNAAM\DATA\administratie\rapportage\2016\[Rapportage 1 - 2016.xlsm]V&W Consol'!$N$31

netjes gegevens ophaalt uit cel N31 van het betreffende bestand. Dit werkt.

Nu wil graag de formule dynamisch maken waarbij uit cel b1 het jaartal en uit cel b2 de maand komt
Dat zou moeten kunnen met de functie INDIRECT maar daar kom ik niet helemaal uit

=INDIRECT("'\\SERVERNAAM\DATA\administratie\rapportage"&B1&"\[Rapportage "&B2&" - "&B1&".xlsm]V&W Consol'!$N$31")

Dit wil niet..

Iemand een idee?

je mist de \ na rapportage .. al weet ik niet of dat er voor zorgt dat het dan wel werkt..

Laatst bewerkt:
Helaas is dat alleen een type foutje op het forum..

in de sheet staat de \ er wel in.

Heb je het bron bestand wel geopend? Een indirecte verwijzing naar een gesloten bestand werkt namelijk niet. Wanneer je een indirecte verwijzing naar een andere werkmap maakt, dient deze ook geopend te zijn.

Wat staat er werkelijk in B1 en B2? Een als jaar opgemaakte cel is wat anders dan het jaar. Met een voorbeeldbestandje was deze vraag niet nodig en was te terechte opmerking van abevleeming ook niet nodig.

Dus maar een beetje op de gok.
Code:
=INDIRECT("'\\SERVERNAAM\DATA\administratie\rapportage[COLOR="#FF0000"]\[/COLOR]"&B1&"\[Rapportage "&B2&" - "&B1&".xlsm]V&W Consol'![COLOR="#FF0000"]"&[/COLOR]$N$31)

Ik ben benieuwd naar een oplossing hiervoor. Als betekent dat het bestand altijd geopend moet zijn is dat niet handig.

Bedankt voor jullie input.

Normaal ben ik ook voor een voorbeeldbestand maar met een verwijzing naar een bestand op een netwerk heeft dat niet zoveel zin.

Als het bronbestand open moet staan voor de werking van indirect dan heeft het niet zo veel zin, dan moet ik naar een andere oplossing zoeken.

In B1 en B2 staan echte cijfers die de formule binnen indirect textueel kloppende maken.
De aanpassing !"&$N$31 moet niet doorgevoerd omdat $N$31 echt textueel in de formule moet komen als verwijzing naar de cel in het bronbestand. Het gaat hier niet om de waarde van cel N31 in het doelbestand.

Ik ga wel aan de slag met
Code:
='\\SERVERNAAM\DATA\administratie\rapportage\2016\[Rapportage 1 - 2016.xlsm]V&W Consol'!$N$31

En maak ieder jaar wel een nieuw bestand met de juiste jaar en maand waarden.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan