Ik heb een doelbestand waarin alleen meerdere koppelingen naar div andere bestanden (90x....) staan. Omdat het bijwerken v alle koppelingen te lang duurt (het betr. een netwerk), heb ik het autom bijwerken uitgeschakeld. Ik wil nu dmv een eenvoudige macro die afhankelijk is van een celwaarde, alle koppelingen naar 1 bestand bijwerken. Daarvoor gebruik ik de volgende macro in blad1:
Sub Macro9()
'
' Macro9 Macro
'
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If ActiveCell = "code" Then
ActiveWorkbook.UpdateLink Name:="C:\kanweg\Projectreminder_2012\" & ActiveCell.Offset(1, 0) & "\[Projectplan_" & ActiveCell.Offset(1, 0) & ".xlsm]Projectplan!a6", Type:=xlExcelLinks
End If
End Sub
Het rare is dat de macro goed werkt in een proefbestandje maar niet in het eigenlijke bestand. Iemand een idee waarom of moet ik een bestandje meeposten (2 dus...)?
Sub Macro9()
'
' Macro9 Macro
'
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If ActiveCell = "code" Then
ActiveWorkbook.UpdateLink Name:="C:\kanweg\Projectreminder_2012\" & ActiveCell.Offset(1, 0) & "\[Projectplan_" & ActiveCell.Offset(1, 0) & ".xlsm]Projectplan!a6", Type:=xlExcelLinks
End If
End Sub
Het rare is dat de macro goed werkt in een proefbestandje maar niet in het eigenlijke bestand. Iemand een idee waarom of moet ik een bestandje meeposten (2 dus...)?
Laatst bewerkt: