Ik zit met het volgende probleem, maar het is nogal vaag. Al mijn muziek mp3 files zijn sinds kort veranderd in .scr bestanden van 54kb met een winamp logo (terwijl ik geen winamp heb geinstalleerd). Wanneer ik rechtermuisknop klik, kan ik ipv van afspelen kiezen uit test, install of configure. Soms opent de muziek file gewoon in mediaplayer, maar soms ook andere dingen zoals de file als screensaver instellen bij display proporties. Bij versie kon ik zien dat het om een Indonesisch virus gaat, daar er Cape Dech staat en file name : getraw.av1. (nog iemand met het probleem, maar ik snap er geen hout van)
Anyway, dus ik had kaspersky geinstalleerd om te kijken of die er wat aan kon doen. Maar die delete alle .scr files. Nu heb ik dus lege mappen staan (ook geen verborgen files), waar nog wel me music files inzitten, aangezien ik ze nog kan afspelen in mediaplayer en ook kan zien dat de mappen nog een x aantal mb-s bevatten aan muziek. Af en toe komen de .scr files weer terug, waarna kaspersky ze weer trouw killed en aangeeft dat het om een virus.win32.vb.ic gaat.
maar goed, ik kom er dus niet vanaf...
Hopelijk kan iemand me helpen
Gijs
Anyway, dus ik had kaspersky geinstalleerd om te kijken of die er wat aan kon doen. Maar die delete alle .scr files. Nu heb ik dus lege mappen staan (ook geen verborgen files), waar nog wel me music files inzitten, aangezien ik ze nog kan afspelen in mediaplayer en ook kan zien dat de mappen nog een x aantal mb-s bevatten aan muziek. Af en toe komen de .scr files weer terug, waarna kaspersky ze weer trouw killed en aangeeft dat het om een virus.win32.vb.ic gaat.
maar goed, ik kom er dus niet vanaf...
Hopelijk kan iemand me helpen

Gijs