anja8888
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 mei 2003
Hallo!
k heb een wireless router van het merk Conceptronic(C 54BRS4).
Mijn computer werkt onder windows XP home SP2.
Ik gebruik breedband internet met digitale telefonie en digitale t.v
Ik had het idee dat er iets mis was op mijn netwerk; s’avonds als alle computers uit waren gaf de router nog steeds activiteit aan: uiteraard de “power” brandt, “wireless” brandt , “WAN” brandt en knippert ook en geeft aan dat er een 100 MBps apparaat is aangesloten??
Gisteren heb ik op de router de beveiliging aangepast:
• Ik heb MAC-adress filtering aangezet.
• Ik heb de encryptie veranderd van WEP naar WPA-PSK en een langere sleutel toegepast.
• Ik heb mijn wachtwoord veranderd om in de router te kunnen komen.
• Ik heb de naam van mijn verbinding veranderd.
Nadat ik dit gisteren allemaal had gedaan bleven dezelfde lampjes gewoon branden op mijn router…dus ben nu wel beter beveiligd maar volgens mij is het nu nog niet opgelost….
Zelfs mijn verbinding schommelt nu en valt om de haverklap uit….
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?
Ben benieuwd naar jullie reacties en of mijn vermoeden juist is dat iemand in mijn netwerk tracht te komen??
Groetjes,
Anja.
k heb een wireless router van het merk Conceptronic(C 54BRS4).
Mijn computer werkt onder windows XP home SP2.
Ik gebruik breedband internet met digitale telefonie en digitale t.v
Ik had het idee dat er iets mis was op mijn netwerk; s’avonds als alle computers uit waren gaf de router nog steeds activiteit aan: uiteraard de “power” brandt, “wireless” brandt , “WAN” brandt en knippert ook en geeft aan dat er een 100 MBps apparaat is aangesloten??
Gisteren heb ik op de router de beveiliging aangepast:
• Ik heb MAC-adress filtering aangezet.
• Ik heb de encryptie veranderd van WEP naar WPA-PSK en een langere sleutel toegepast.
• Ik heb mijn wachtwoord veranderd om in de router te kunnen komen.
• Ik heb de naam van mijn verbinding veranderd.
Nadat ik dit gisteren allemaal had gedaan bleven dezelfde lampjes gewoon branden op mijn router…dus ben nu wel beter beveiligd maar volgens mij is het nu nog niet opgelost….
Zelfs mijn verbinding schommelt nu en valt om de haverklap uit….
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?
Ben benieuwd naar jullie reacties en of mijn vermoeden juist is dat iemand in mijn netwerk tracht te komen??
Groetjes,
Anja.