indringingsdetectie van Norton Internet Security

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Ik heb dezer dagen norton internet security geinstalleerd.
De indringingsdetectie staat op "uitschakelen" . Wanneer ik op "inschakelen" klik, gebeurt het niet en komt er een schermpje te voorschijn met de tekst: "controleer of uw windows account niet beperkt is".
Dat weet ik niet en daarom de vraag: kan mij iemand helpen, zodat ik daarnaar kan kijken, en liefst ook nog aangeven welke instelling ik dan zou moeten kiezen?
Ik gebruik windows xp

Met vriendelijke groet,

Ik denk dat je even als administrator moet inloggen om die indringingsdetectie in te schakelen.

Probleem komt vaker voor en als je zeker weet dat je als beheerder bent ingelogd zal je hem opnieuw moeten instaleren en zorgen dat je alle updates binnen hebt. Dit wil zeggen dat je Live Update meerdere malen moet uitvoeren totdat je zeker weet dat er niks meer is....

aan buffy

Ik wil eerst dat aanmelden als administrator proberen.
Wanneer ik vanuit stand-by start, zie ik dat ik niet als administrator inlog, maar onder mijn naam.
Zou je me kunnen / willen helpen om uit te komen bij dat inloggen als administrator? Alvast dank.

Je moet in safe-mode inloggen, F8 bij start, en dan als Admin inloogen!

reactie

starten met F8. Ik krijg dan een scherm: select first bootdevice met keuzemogelijkheden Fkoppy, de harde schijven en de CD-rom.
Ik, eenvoudige computergebruiker, weet absoluut niet wat ik verder met dit scherm moet doen.

Windows XP:
1 - Sluit alle programma's af en klik dan op 'start' en daarna op 'uitvoeren'.
2 - Type in de balk het woord 'msconfig' (zonder de ' tekens) en druk dan op 'enter'.
3 - Klik in het scherm wat verschijnt op het tabblad 'boot.ini' en zet dan een vinkje bij de regel '/safeboot'.
4 - Klik dan op 'ok' en start de pc opnieuw op als dat gevraagd wordt.
5 - De pc zal dan opstarten in de veilige modus, maar je moet er rekening mee houden dat dit enkele minuten kan duren.
Let op: Net als bij Windows 98 en Windows Me moet je ook in dit geval de stappen weer uitvoeren en het geplaatste vinkje weg halen om er op die manier voor te zorgen dat de pc weer normaal op zal starten.

even terug naar mijn oorspronkelijke vraag.

Even terug naar de oorspronkelijke vraag.
De indringingsdetectie van NIS laat zich niet inschakelen.
Buffy raadde mij aan administrator even in te schakelen.
Mijn vraag was: hoe doe ik dat?
Ik werd naar opstarten in de veilige modus geleid.
XP_PC heeft me ernaar toe geleid. Toen was de administrator naast de mogelijkheid om op te starten met mijn eigen naam te zien.Ik heb via administrator opgestart. Prima, maar het helpt niet om de indringsdetectie in NIS in te schakelen, want in de veilige modus werkt in NIS alleen het antivirusprogramma.
Dus weer terug naar de normale modus. En het probleempje is nog niet opgelost. In de normale modus is bij het opstarten niet de keuzemogelijkheid te zien om op te starten via de knop met mijn eigen naam en de knop administrator.
Wellicht is er iemand die mij kan helpen om in de normale modus dit scherm op het beeldscherm te krijgen.
Of zijn er nog andere adviezen vooraleer ik besluit om de hele zaak weer opnieuw te installeren

Er zijn 2 mogelijkheden:

1. Je logt in gewone modus in via Administrator, wel met een truukje.
2. Je log in VM in via Administrator en schakelt indringsdetectie niet in via het "venster" van Norton maar via de opties. Dan kun je een vinkje zetten. Dit vinkje zal onthouden worden. (is de bedoeling)

Je zegt:
"er zijn 2 mogelijkheden:

1. Je logt in gewone modus in via Administrator, wel met een truukje.
2. Je log in VM in via Administrator en schakelt indringsdetectie niet in via het "venster" van Norton maar via de opties. Dan kun je een vinkje zetten. Dit vinkje zal onthouden worden. (is de bedoeling)"

ad 1. in de gewone modus krijg ik, zoals ik al zei, de knop "administrator" niet te zien. Wat is de truc om hem te zien te krijgen?
ad 2. via de opties van wat?

Groet

1. 2 manieren. Of je verandert de inloginstellingen van Windows XP. Je kunt dat gewoon Administrator intikken en inloggen (XP Pro!!)

2. Je zorgt ervoor dat met Tweak UI, Administrator in het lijstje komt te staan.

help!!!!

Kun je me naar de eerste manier toe leiden? Ik heb XP pro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan