Industriële touchscreen stuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin1991

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2010
Beste lezers, op mijn werk zitten we met een probleem, in de machinekamer heeft het scherm dat de data en alarmen van de koelcompressoren weergeeft van de ene op de andere moment de geest gegeven. Het betreft een industriële computer van Proface met touchscreen uit 2006 (model: ps3701A-T41-DU-E66 Software: Windows 2000). Dit scherm is hartstikke belangrijk voor de operators om de capaciteit en bijgevolg de koeltemperatuur te regelen (het bedrijf waar ik werk is een voedingsbedrijf en heeft een lijn waar we kruiden invriezen en een gigantische diepvriesruimte).
Wanneer we het scherm opstarten blijft het zwart (voedingsspanning is aanwezig), onze productiemanager heeft op zijn laptop een scadapakket waar hij dezelfde layout heeft als op de touchscreen. Ook al zien we niks op de touchscreen kan hij de data toch zien, dus de touchscreen zou toch moeten werken want de data worden vanaf de touchscreen op de server gezet. Nu hadden we graag de touchscreen gewoon vervangen door een laptop, maar het programma dat er op geïnstalleerd zou moeten worden, is zoek en uiteraard niemand die weet waar het is (herprogrammatie van de koelscada zou ons een dikke 15000 a 20000 euro kosten). Met de laptop (Windows 7) heb ik de touchscreen kunnen lokaliseren via de modem in de elektriciteitskast , helaas bij het proberen te verbinden met het scherm als externe computer/bureaublad wordt er een gebruikersnaam en code gevraagd. Uiteraard niemand die weet wat of waar die gebruikersnaam en code is.. Nu heb ik gezien dat er naast enkele usb uitgangen,2 com poorten zijn met mannelijke db9 connector. Een oude pc (Windows XP) die we niet meer gebruiken, heeft ook een mannelijke seriële db9 aansluiting. Is het mogelijk om via deze seriële poorten het scherm van de kapotte pc te weergeven op de andere computer?

Hallo

"Wanneer we het scherm opstarten blijft het zwart "

Indien je handig genoeg bent ....

Backlightcircuit controleren.

Meestal defekte invertor , of backlightlamp.

Scherm zit in een casing , die normaliter te openen moet zijn...

Terwijl je het scherm dan toch open hebt , is het logisch om het complete voedingscircuit van dit al gedateerde scherm te controleren (condensatoren)

Of ... neem kontakt op met een deftige lokale t.v. technieker.

Je zou ook kunnen kijken naar een eventueel vermeld typenr op het scherm , en kijken voor een vervangscherm.

Hopelijk heb je iets aan deze info.

Intussen 23/10/2014

Geen enkele reaktie van t.s.

Meld mij af van deze vraag ....

peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan