ineens een blauwe achtergrond met witte letter

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandrav

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Berichten
280
Ik zat gisteren binnen een citrix omgeving in word te werken.
Ineens is mijn achtergrond blauw met witte letters.
Ook kan ik een email niet meer als bijlage verzenden
had geen scrolbalk rechts meer
en krijg ik rare tekens in een document.


Ik weet hoe ik het kan herstellen maar vraag me af hoe zoiets ineens kan gebeuren. Ik weet dat een computer niets doet zonder dat jij zelf actie onderneemt MAAR ik heb niets aan de opties veranderd! ik heb gewoon een document getypt.


Ik zou graag willen weten hoe dit kan gebeuren. Ik hou er niet van als er gezegd wordt dat ik zelf iets aan de instellingen veranderd heb terwijl dit niet zo is, ik ga ook alleen maar ten rade als ik het niet meer weet en ik ben superhandig met word.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Klinkt het niet als; maar misschien een bluescreen?
 
Al gekeken of het helpt opnieuw je Citrix verbinding op te zetten?
 
Klinkt het niet als; maar misschien een bluescreen?

Wat bedoel je met een bluescreen, het is niet alleen het scherm wat blauw word.

Citrix verbinding is al opnieuw opgezet, kwam vandaag op het werk en daar was het net zo. Ik zie dat er in opties instellingen veranderd zijn maar dit is zonder er iets in veranderd te hebben, dat begrijp ik niet.
 
Niet een algehele Citrix storing op je werk?

Is het mogelijk eens screenshot te laten zien, zonder dat we met bedrijfsgegevens te maken hebben?
 
Het rare is dat ik de enige ben die dit probleem heeft. Vandaar ook dat ze het gevoel geven dat ik hetzelf gedaan heb, maar nogmaals ik heb niets veranderd.

Ik kan wel een screenshot maken maar daar heb je niet veel aan, het heeft geen meerwaarde voor het probleem
 
Oh, naja screen kan je altijd posten, misschien staat er wel iets gewoon verkeerd, terwijl ik niet eens weet wat dat citriks geval is maarja. Kreeg je na dat blauwe scherm gelijk weer de controle terug over je muis? Of startte je pc automatisch opnieuw op?
 
Weet niet of het ene meerwaarde geeft, ik kan nu niet goed de probleem omschrijving bepalen. Wil je het niet op het forum plaatsen, dan mag je het eventueel ook mailen. (crash@helpmij.nl)
 
het is niet dat ik het niet wil plaatsen maar het levert niets op
Het enige wat je ziet is een word bestand, inmiddels heb ik het blauwe scherm terug gezet.
Het is WORD versie 2002

De opties zijn veranderd en ik begrijp niet hoe dit kan.

oja toevoeging als ik in word een bijlage open met plaatjes, zie ik geen plaatjes terwijl de receptei, die ook onder citrix werkt dit wel ziet.
ook bewaard hij maar 1 laatst geopend bestand terwijl dit er voorheen 4 of 5 waren.



ALs ik word open zie je alleenfout scherm.JPG
 
Lijkt mij dat je gebruikersprofiel 'kapot' is. Vraag aan de systeembeheer om een nieuw gebruikersprofiel voor je te maken op de Citrix server, met behoud van (zoveel mogelijk) instellingen etc. uit je oude gebruikersprofiel (inhoud van Mijn Documenten, inhoud van het Bureaublad, de instellingen van je Outlook profiel en het bestand Outlook.NK2 etc.)

Deze week heb ik iets dergelijks ook op mijn werk meegemaakt met een klant. De oorzaak is onbekend, maar het maken van een volstrekt nieuw gebruikersprofiel hielp alle problemen de wereld uit.

Ook helpt wellicht het herstarten van de hele Citrix server, maar dat kan natuurlijk niet op elk moment van de week uitgeprobeerd worden.

Succes,

Tijs.
 
Dat gaan ze morgen doen. Ik vind het alleen jammer dat niet te achterhalen is waar het vandaan komt en mij er, zonder woorden, van beschuldigen dat ik zelf iets aan de opties veranderd zou hebben terwijl dit niet zo is.

Uiteraard geloof ik direct dat er genoeg zijn die van alles proberen en dit niet toegeven maar ik heb er alleen maar hinder van dat iets niet goed werkt. Zo moeilijk ga ik het mezelf niet maken dat vind ik zonde van mijn tijd. Maarja ik kan als vrouw praten als brugman :evil:
 
Sandra, als het erop aankomt dan zal ik je steunen: Profielcorruptie kan 'zomaar' gebeuren, zonder dat wie dan ook daar schuld aan heeft.

Ik heb als systeembeheerder wel 100en gebruikersprofielen opnieuw moeten aanmaken, zonder dat een oorzaak te vinden was. En nee, de gebruiker was daarbij NIET schuldig aan het probleem, het gebeurde 'zomaar'...

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan