Ineens een hoop partities?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ellenvdb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2015
Hallo,

Ik wilde een nieuwe partitie maken om al mijn bestanden op te zetten. Met het openen van schijfbeheer zag ik ineens veel partities die er voorheen niet waren (zie screenshot). Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit kan en of ik een aantal partities kan verwijderen?

Mijn computerkennis is erg basic.

Hartelijk dank!

Bijlagen

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    84,8 KB · Weergaven: 26
Als je goed naar de screenshot kijkt zie je dat het meerendeel van de partities zgn. "herstel-partities" zijn waarvan er 3 te samen net 1 Gb aan ruimte innemen.
Deze herstel-partities hebben ook geen schijfletter en zijn dus in "Deze computer" niet zichtbaar, daar zie je alleen je C en D schijf.
Op je C-schijf heb je nog 65% ruimte vrij, prima, je moet je pas zorgen gaan maken als dat onder de 10% komt, dan wordt je computer traag.
De D-schijf staat waarschijnlijk voor een deel vol met Lenovo software, o.a. drivers en een back-up en herstel-programma om de pc in fabrieks-staat terug te zetten.
Ik zou er dus gewoon lekker afblijven, als je ermee gaat rommelen loop je de kans dat je later wellicht niet naar een schone installatie terug kunt als dat nodig is zonder een opstartbare usb-stick om alles opnieuw te installeren.

Bedankt voor je snelle reactie. Ik zie in totaal 4 herstel partities met in totaal 18gb aan ruimte. Dat vind ik best veel. Volgens mij had ik alleen C en D (wellicht nog één) toen de laptop was aangeschaft. Dus ik snap niet goed waar ze ineens vandaan komen. Maar als het te veel risico met zich meebrengt om iets te verwijderen dan laat ik het maar zo.

Die van 16GB is de partitie waar de herstelbestanden op staan en wat er op de D: staat is onduidelijk, kijk eens met verkenner.
De rest is 3GB bij elkaar.
Je kunt ze niet weghalen, dan lopen de partitienummers niet meer kloppend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan