Ineens geen verbind meer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucsleegers

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2003
Beste helpers,

Bij mij werk hebben we een netwerk dat functioneerd prima er zitten denk ik ongeveer 8 computer aan. deze werken prima, prima signaalsterke enz. alleen pc wordt af en toe de verbinden verbroken en dan moet ik een paar keer op herstellen drukken en dan na 5 min vind die de verbinding weer en doet het internet het weer. en dit zo'n 4 a 5 keer op een dag! verder is mijn signaalsterke gewoon goed! en geeft die geen foutmelding als die de verbinding verbreekt. wat kan ik hieraan doen?
router is een AVM Fritzbox! WLAN 7050.
Netwerkkaart is een Sitecom WL-115v2 54g

Mvg

Luc Sleegers

Als de anderen dit probleem niet hebben (en wellicht ook een ander merk/type draadloze netwerkkaart gebruiken), dan lijkt het me dat je de 'schuld' bij jouw sitecom moet leggen.

Kijk eerst heb volgende na:
1. Of Energiebeheer van Windows roet in het eten gooit.
Start Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc)
Open de Netwerk-adapters sectie.
Dubbelklik op je Sitecom netwerkkaart, ga naar het tabblad Energiebeheer, en vink de optie "Dit systeem.... besparen" UIT.
2. In Instellingen -> Netwerkverbindingen -> [je sitecom netwerkkaart] -> knop Configureren -> kijk na of daar nog enkele zaken m.b.t. energiebesparing en/of over het handhaven van de verbinding staan. Zet energiebesparing uit en zet m.b.t. verbinding aan dat de verbinding "Always on" (of iets dergelijks) moet zijn.

In het slechtste geval moet je gaan denken aan driver-updates (hier).

//edit: Soms zijn in het verbindingsprofiel in het 'hulpprogramma' van je netwerkkaart ook dingen te vinden over het handhaven van de verbinding en energiebeheer. Kijk ook daar even.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan