Ineens geen verbinding meer mogelijk met Wi-fi

Status
Niet open voor verdere reacties.

RiemerK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Hallo,

Sinds een tijdje is er bij mijn ouders een nieuw internetabonnement afgesloten.
Hiervoor gebruikte ik altijd een internetkabel, maar met dit nieuwe abonnement hebben we alleen nog maar Wi-fi.
Mijn laptop reageerde eerst prima op het draadloze internet, maar van het ene op het andere moment kon ik geen verbinding meer maken, en kan ik dat nu nog steeds niet.
In mijn eigen huis kan ik wel de Wi-fi gebruiken, ook al heb ik daar ook een kabel. Het verbinden van mijn laptop met een draadloos netwerk was altijd al moeilijk, het duurde langer dan normaal om verbinding te maken en de verbinding moest ook wel echt goed zijn voordat ik hem kon gebruiken.

Mijn laptop is een MSI-GX640 met een Intel Wireless Lan 13.0.0.107 for Win7 64 netwerkkaart.
Ik heb uiteraard de nieuwste driver hiervoor geïnstalleerd.

Ik ben benieuwd wat ik hieraan zou kunnen doen. Zou mijn netwerkkaart nu (nog meer) kapot zijn? Of zou het toch kunnen liggen aan het nieuwe internetabonnement?
Ik hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen.

Bij voorbaat dank!
Groeten,

Riemer

Download inssider en bekijke welke kanalen bij jouw in gebruik zijn. Probeer op een kanaal te zitten die nog niet gebruikt is.

Bedankt voor je reactie! Ik heb inssider gedownload en geprobeerd. Ondertussen ben ik er echter achtergekomen dat het eigenlijk sowieso aan mijn laptop ligt. Ik kan nu nergens meer Wi-fi ontvangen, ik krijg alleen nog internet via een internetkabel. Zo nu en dan vindt mijn Wi-fi apparaat een aantal netwerken, en het andere moment vindt hij er geen of maar één in de buurt. Verbinding maken met een netwerk lukt soms maar dan heb ik maar maximaal 5 minuten verbinding, en meestal kan hij gewoon geen verbinding maken.

Zou het probleem zoals ik het nu beschrijf opgelost kunnen worden door het vervangen van mijn Wi-fi chip?
Ik heb gevonden dat deze best wel betaalbaar zijn, en ik denk dat het me wel zou kunnen lukken om mijn wi-fi chip te vervangen (heb ook het toetsenbord van mijn laptop vervangen, ook al is dit uiteraard een stuk makkelijkere klus).

Alvast bedankt!

Je kan natuurlijk ook een kleine WLAN USB stick kopen, dat is misschien makkelijker te doen.

Dit ga ik proberen, heb een stickje besteld, goede tip! Bedankt voor de hulp!

Vergeet niet het interne WLAN uit te zetten op het moment waar je de stick insteekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan