Wat ik nu toch aan mijn fiets heb hangen?
Al jaren werk ik met het oude WS-FTp. Waarom? Omdat ik te lui ben iets goeds te zoeken. Tot gistermiddag 16:00 ging alles prima. Duizenden verbindingen gemaakt de afgelopen jaren en even zoveel bstanden geup- en download.
Ik was met mijn website bezig en af en toe stuurde ik een bestand weg op te kijken hoe het uitpakt op mijn site. Urenlang ging het goed, tot ik weer een keer inlog en de boel blijft steken. Ik krijg een foutmeding terug na ongeveer 30 seconden, iets over 'blocked'.
Mijn systeem beheerder gebeld, andere mensen op deze server gevraagd, alles werkt naar behoren op de serverzijde.
Na veel zoeken op aanraden SmartFTP gedownload (was toch toe aan iets beters...) en deze geeft exact hetzelfde probleem. Echter, van Smartftp krijg ik wat meer info:
[12:40:54] Herleiden van hostnaam "ftp.xxxxxxxx.nl"
[12:40:54] Verbinding makende met xxx.xxx.xxx.xxx - poort: 21
[12:40:54] Verbonden met ftp.xxxxxxxx.nl.
[12:41:54] Time-out (60s).
[12:41:54] Active Help: http://www.smartftp.com/support/kb/74
[12:41:54] Client heeft de verbinding verbroken.
[12:41:54] Kan niet aanmelden - wachtende op nieuw poging (30s)...
Die betreffende supportpagina geeft aan:
An established connection was aborted by the software in your host machine. Software caused connection abort.
This error can occur when the local network system aborts a connection, such as when WinSock closes an established connection after data retransmission fails (receiver never acknowledges data sent on a data stream socket), possibly due to a data transmission timeout or protocol error.
You may try to set the Connection Timeout higher (Default: 60s). If the problem persists change the Data Connection Mode from "Port Mode (PORT)" to "Passive Mode (PASV)" or vice versa.
Dit doet vermoeden dat het aan mijn laptop ligt, of beter, aan dat gammele windows (XP). Ik heb gedaan wat hier staat maar dat levert niets op.
Heeft iemand dit eerder gezien? Ik kreeg te horen dat het aan Symantec zou kunnen liggen. Wel, als dat zo zou zijn dan hebben we een probleem, want dat zit ingebakken door een admin van mijn bedrijf. Ik geloof toch niet dat het er iets mee te maken heeft.
Graag jullie oplossingen!
Al jaren werk ik met het oude WS-FTp. Waarom? Omdat ik te lui ben iets goeds te zoeken. Tot gistermiddag 16:00 ging alles prima. Duizenden verbindingen gemaakt de afgelopen jaren en even zoveel bstanden geup- en download.
Ik was met mijn website bezig en af en toe stuurde ik een bestand weg op te kijken hoe het uitpakt op mijn site. Urenlang ging het goed, tot ik weer een keer inlog en de boel blijft steken. Ik krijg een foutmeding terug na ongeveer 30 seconden, iets over 'blocked'.
Mijn systeem beheerder gebeld, andere mensen op deze server gevraagd, alles werkt naar behoren op de serverzijde.
Na veel zoeken op aanraden SmartFTP gedownload (was toch toe aan iets beters...) en deze geeft exact hetzelfde probleem. Echter, van Smartftp krijg ik wat meer info:
[12:40:54] Herleiden van hostnaam "ftp.xxxxxxxx.nl"
[12:40:54] Verbinding makende met xxx.xxx.xxx.xxx - poort: 21
[12:40:54] Verbonden met ftp.xxxxxxxx.nl.
[12:41:54] Time-out (60s).
[12:41:54] Active Help: http://www.smartftp.com/support/kb/74
[12:41:54] Client heeft de verbinding verbroken.
[12:41:54] Kan niet aanmelden - wachtende op nieuw poging (30s)...
Die betreffende supportpagina geeft aan:
An established connection was aborted by the software in your host machine. Software caused connection abort.
This error can occur when the local network system aborts a connection, such as when WinSock closes an established connection after data retransmission fails (receiver never acknowledges data sent on a data stream socket), possibly due to a data transmission timeout or protocol error.
You may try to set the Connection Timeout higher (Default: 60s). If the problem persists change the Data Connection Mode from "Port Mode (PORT)" to "Passive Mode (PASV)" or vice versa.
Dit doet vermoeden dat het aan mijn laptop ligt, of beter, aan dat gammele windows (XP). Ik heb gedaan wat hier staat maar dat levert niets op.
Heeft iemand dit eerder gezien? Ik kreeg te horen dat het aan Symantec zou kunnen liggen. Wel, als dat zo zou zijn dan hebben we een probleem, want dat zit ingebakken door een admin van mijn bedrijf. Ik geloof toch niet dat het er iets mee te maken heeft.
Graag jullie oplossingen!