(Ineens) Trage WiFi verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dexxaz

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2007
Hallo HelpMij leden,

Ja, ik ben weer zo iemand die zijn WiFi niet goed werkend krijgt. Ergens hoop ik dat het ook een lastig probleem is, want dan weet ik in ieder geval dat ik me best heb gedaan het zelf op te lossen en het gewoon niet kan vinden, maar waarschijnlijk is het (zoals gewoonlijk) een simpele oplossing.

Nu naar het probleem.

Ik heb een Samsung S6 Edge en sinds kort is mijn WiFi verbinding, dat via Ziggo werkt, extreem traag. Youtube filmpjes laden traag, Google laad traag, Google play, etc. Ik ben begonnen door aangesloten rand apparatuur ook te checken, zoals de telefoon van mijn vriendin en de laptop. Deze werken prima. De verschillende speedtesten, zowel op telefoon (wat ik dan heel raar vind) als laptop, komen met dezelfde internet snelheid.

Daarnaast heb ik nog een WiFi router van Sitecom, die bekabeld is aangesloten, op de eerste verdieping hangen. Zodra de telefoon draadloos verbind, is alles razend snel. Dat irriteert mij dus enorm. Uiteraard heb ik alles een paar keer opnieuw opgestart, kanalen van het WiFi modem aangepast, maar niets schijnt te helpen. Het lijkt na de software update van Samsung fout te zijn gegaan, maar omdat ik niet dagelijks filmpjes bekijk en zelfs Facebook niet dagelijks gebruik, is het me niet gelijk opgevallen.

Bij deze wil ik dan ook vragen wat de mogelijke oplossingen zijn. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Omdat ik niet weet of het nu aan mijn telefoon ligt of toch het modem, plaats ik mijn bericht maar gewoon hier. Als het niet goed is hoor ik het wel.

Wat zijn de verschillende tussen het wifi boven en beneden?
Beide 2,4ghz of 5ghz? Of zijn ze juist verschillende van elkaar?

Ze staan beide op 2.4ghz.

Het wijzigen hiervan heeft overigens geen effect. Blijft traag.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan