Ineens witte taakbalk en sidebar en geen internet meer, systeemherstel werkt niet!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeetjezeg

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
Hallo,

Ik heb een heel vervelend probleem op mijn laptop (Acer 5520) met Vista Home Premium. Tot voor kort werkte alles prima. Maar ineens is het helemaal mis, en ik heb tot nu toe nog nergens dit probleem kunnen vinden op internet.
Ten eerste zijn mijn taakbalk en de sidebar ineens helemaal wit in plaats van in het gebruikelijke Vista design. Nog vervelender is dat ik geen draadloos internet meer heb (vast nog niet geprobeerd, had ik ook niet ingesteld). Ik heb de driver van de draadloze netwerkkaart opnieuw geinstalleerd, daarna kon hij wel de beschikbare netwerken herkennen, maar ik kan me er niet op aan melden. Terwijl ik 100% zeker ben van de juiste beveiligingscode en het draadloze netwerk ook heb gecheckt dmv mijn telefoon met wifi.
Systeemherstel, het eerste wat ik me opkwam, werkt ook niet, terwijl dit wel was ingeschakeld. Ik krijg de volgende melding te zien wanneer ik naar systeemherstel ga:

Systeemherstel werkt mogelijk niet juist op dit systeem.

De Volume Shadow Copy-service die door systeemherstel wordt gebruikt, werkt niet. Raadpleeg voor meer informatie het gebeurtenislogboek. (0x81000202)

Ik heb m´n laptop ook nog opgestart met Windows Recovery nog iets, daar werkte systeemherstel ook niet. Ik heb geen Vista cd want alles was voorgeinstalleerd. Ik heb wel een backup met de fabrieksinstellingen, maar die wil ik pas gebruiken als er echt geen andere mogelijkheid is, omdat ik dan echt veel werk heb aan alles weer opnieuw installeren e.d.

Ik kan me niet herinneren iets bijzonders ermee gedaan te hebben, wat dit zou kunnen veroorzaken. Wel een keertje CCleaner gedraait, de laatste backup zelfs nog gerestored...

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!!

Heleen

Er is wellicht een (restant van een spyware-)webobject op je bureaublad achtergebleven, die de juiste weergave van je desktop blokkeert.

Klik op Start en tik het volgende in de zoekbox:

gpedit.msc

Ga via Gebruikersconfiguratie/Beheersjablonen/Bureaublad naar Bureaublad.

Dubbelklik in het rechterschermpje op Achtergronden voor Bureaublad.

Vink Niet geconfigureerd aan en klik op Toepassen.

webobject.JPG

En inderdaad zou ik scannen op virussen en andere rotzooi!

Online-scans: hier, hier of hier .

Spywarescanners:

Superantispyware: >klik<
Adaware: >klik<
Spybot: >klik<

Wel eerst updaten alvorens te scannen. :)

Als het bovenstaande niet werkt zou ik (ik heb zo iets namelijk ook gehad) de Acer recovery starten. Maar zet dan wel ff belangrijke documenten enz op een usb stick of usb schijf.

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik heb gpedit.msc gestart, maar ik kan geen optie Gebruikersconfiguratie vinden. In de titelbalk staat Groepsbeleid, in het linkervenster staat: beleid voor lokale computer. In het rechterscherm staat een rood kruis met de opmerking: De module kan niet worden gemaakt.

Wat moet ik nu doen?

Ik ben nu de anti-spy programma's aan het runnen. Ik heb trouwens wel weer internet! Maar in het systeemvak staat nog wel een kruis door het icoontje voor draadloze verbindingen, dus dat is wel vreemd... en alles is nog steeds wit.

Ok, ik kom er niet uit. Ik heb antispyware gerund en op virussen gescand (heb sowieso Antivir geinstalleerd). Met gpedit.msc lukt het ook niet, het lijkt niet te werken (zie mijn vorige bericht).

Is er nog iets anders wat ik kan doen? Het is wel duidelijk dat er iets niet klopt, het hele Vista design mist dus bij de taakbalk, sidebar en ook alle vensters. In het systeemvak staat nog steeds een kruis door m'n internetverbinding, maar gelukkig doet internet het wel...

Als het echt niet anders kan zal ik de fabrieksinstellingen terug moeten zetten, maar kan iemand me dan in ieder geval vertellen hoe dit zomaar heeft kunnen gebeuren? Ik heb redelijk verstand van computers en zorg er altijd voor dat ik geen ongewenste troep op mijn computer installeer...

Ik heb trouwens wel een dual boot met XP, kan het daar nog iets mee te maken hebben?

Met gpedit.msc lukt het ook niet, het lijkt niet te werken
sorry.....k zie nu pas dat je Vista Home gebruikt, daarin is die functie niet beschikbaar.
Het zal wellicht ook op een andere manier kunnen met een tweakprogrammaatje bijvoorbeeld. k kan t nu niet uitzoeken, ben op m´n werk, maar k zal zo snel mogelijk even zien. Wellicht is er in de tussentijd iemand met een oplossing. :)

Laatst bewerkt:
Het is opgelost! Bedankt voor al jullie tips!

Ik heb het registerbestand gebruikt van SpeedyVista.com en daarna zag alles er weer normaal uit. Het bleek dat de service voor systeemherstel (Volume Shadow Copy) uit stond, samen met andere services.
Daarna werkte de draadloze kaart het weer niet, weer opnieuw driver geinstalleerd en alles lijkt weer normaal!

Bedankt voor alle moeite!

:thumb:Fijn dat het is opgelost!

Ben alleen nieuwsgierig welke regtweak je hebt gebruikt. :)

Bij Register Files heb ik gewoon die met de Vista Home Premium default settings gebruikt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan