Hallo mensen ik ben nieuw hier :thumb: Zal maar met de deur in huis vallen,hier is mijn probleem !!
Dit is mijn opstelling:casema modem>sitecom router(2 pc's wired)>linksys AP.
Mijn pc is met een asus wireless pci-card aangesloten op de AP.
pc specs : intel core duo 2.4ghz 800 fsb
2 gb dual channel ram
asrock 4core1333 full HD moederbord
saphire ati radeon 2600 512 mb pci-e
win xp pro sp2
Ok,ik heb dus gewoon internet,ik kan sites bezoeken,downloaden geen probleem, MAAR
zodra ik een online game wil gaan spelen,zoals world of warcraft,half life 2,call of duty 2
en zo,lijkt het wel of hij er zoveel moeite mee heeft (je kent die uitdrukking wel "als dikke .... door een trechter hehe)

Ook zag ik dat de mbps daalt naar 18 ineens ,ipv rond de 48-54 als ik nix doe...
Bijv. met half life 2 duurt het uren voordat die server lijst tevoorschijn komt,als ik al kan inloggen dan is zo laggy als wat...World of warcraft kan ik 15-20 min spelen en dan schiet de latency naar de 2000-3000 ms gevolgd door een disconnect...
Lijkt wel of er iets overvol raakt tijdens het spelen..
Bij voorbaat dank voor eventuele reacties/oplossingen
Het probleem is verholpen,lag aan het feit dat ik via een gateway het inet op ging hehe
Dit is mijn opstelling:casema modem>sitecom router(2 pc's wired)>linksys AP.
Mijn pc is met een asus wireless pci-card aangesloten op de AP.
pc specs : intel core duo 2.4ghz 800 fsb
2 gb dual channel ram
asrock 4core1333 full HD moederbord
saphire ati radeon 2600 512 mb pci-e
win xp pro sp2
Ok,ik heb dus gewoon internet,ik kan sites bezoeken,downloaden geen probleem, MAAR
zodra ik een online game wil gaan spelen,zoals world of warcraft,half life 2,call of duty 2
en zo,lijkt het wel of hij er zoveel moeite mee heeft (je kent die uitdrukking wel "als dikke .... door een trechter hehe)

Ook zag ik dat de mbps daalt naar 18 ineens ,ipv rond de 48-54 als ik nix doe...

Bijv. met half life 2 duurt het uren voordat die server lijst tevoorschijn komt,als ik al kan inloggen dan is zo laggy als wat...World of warcraft kan ik 15-20 min spelen en dan schiet de latency naar de 2000-3000 ms gevolgd door een disconnect...
Lijkt wel of er iets overvol raakt tijdens het spelen..
Bij voorbaat dank voor eventuele reacties/oplossingen

Het probleem is verholpen,lag aan het feit dat ik via een gateway het inet op ging hehe
Laatst bewerkt: