Inevitable crash van harde schijf... wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MushroomEater

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem. Ik heb vorige maand een nieuwe video kaart in mijn pc laten zetten. Die kaart heeft 400W nodig, maar mijn voeding bood maar 350W. Mijn pc kreeg 2 weken daarna problemen met opstarten (ik drukte de aan knop in en hij deed niks). Toen heb ik er dus een 420W voeding in laten zetten. Nu doet hij het, maar als ik mijn pc opstart dan meldt SMART: Primary IDE master status BAD backup and replace. Ik heb dus opgezocht wat dat inhoud en blijkbaar zal mijn harde schijf uiteindelijk crashen. Wat moet ik nu doen? Moet ik een nieuwe harde schijf kopen?

Alvast bedankt
-MushroomEater.

Hardeschijf: Samsung SP1604N

Zou het probleem opgelost zijn als ik de harde schijf vervang? En wat moet ik weten moest ik hem vervangen?

Deze leek me wel wat (heb maar low budget :o )

ST3250410AS

Uiteindelijk gaat de harde schijf helemaal kapot.

Dus best een nieuwe aanschafffen, de schijf die je nu hebt gaat nog wel een tijdje mee, maar zal het niet meer te lang uitstellen voor een nieuwe. Die kosten nu ook weer niet zoveel.
De kans dat je bestanden kwijt gaat zijn, wordt wel met de dag groter.
Anders moet je eens een kijkje nemen op www.alternate.nl of .be.

De kwaliteit van een Seagate harde schijf is zeker niet slecht. Weet niet hoelang je de schijf al hebt, anders moet je op de site eens kijken of er nog RMA op zit

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik voor een nieuwe ga. Maar... hoe zit dat met windows enzo. Moet ik gewoon de cd's die bij de pc zijn instaleren en doet hij het dan? O ja. Hoe weet ik of ik IDE of SATA moet hebben?

als je de harde schijf zelf wil gaan vervangen, is het tamelijk makkelijk te constateren als het om een sata of IDE schijf gaat. De volgende kabels zijn dan aangesloten.

SATA:
2rf35g1.jpg

IDE:
xfyxq9.jpg

Heb je een orginele windows cd? met daarbij een serial, of heb je een recovery cd, die je bv. vaak bij HP of Compaq krijgt.

omdat je een recovery cd hebt, is de kans groot dat een deel van je harde schijf ingedeeld is in een recoverypartitie, dwz dat de Windows bestanden op dat deel van de harde schijf al staan en met de recovery cd kan je daaraan, om zo Windows te installeren.

Aangezien je een nieuwe harde schijf gaat kopen, zonder die recoverypartitie, heb je niet veel meer aan de recovery cd's. Wat je zou kunnen proberen is om een back-up te maken van die partitie en die te kopiëren naar je nieuwe schijf. Want een nieuwe Windows kost toch al gauw zo'n 140 euro.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan