info doorgeven zonder extra bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpommes

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
127
hello,
ik heb een launcher gemaakt voor een spel dat ik speel.
en ik had hem zo ontworpen dat hij instellingen uit een .ini bestand leest. nou vonden veel mensen het een lyp programma, alleen vonden ze het jammer dat hij zo makkelijk te bewerken is dat ini file. dus heb ik in de nieuwere versie de ini vervangen met .txt files uploaded to the net. dan haald hij daar zijn info vandaan. alleen stel nou dat ik hem zo wil maken dat mensne hun eigen links kunnen gebruiken. dus zelf aangeven waar de .txt file met de info zich bevind. hoe kan ik dat dan aangeven zonder behulp van een andere file?

hoop dat jullie me snappen :D
 
hello,
ik heb een launcher gemaakt voor een spel dat ik speel.
en ik had hem zo ontworpen dat hij instellingen uit een .ini bestand leest. nou vonden veel mensen het een lyp programma, alleen vonden ze het jammer dat hij zo makkelijk te bewerken is dat ini file. dus heb ik in de nieuwere versie de ini vervangen met .txt files uploaded to the net. dan haald hij daar zijn info vandaan. alleen stel nou dat ik hem zo wil maken dat mensne hun eigen links kunnen gebruiken. dus zelf aangeven waar de .txt file met de info zich bevind. hoe kan ik dat dan aangeven zonder behulp van een andere file?

hoop dat jullie me snappen :D

Je zal die data dan toch ergens moeten bijhouden... (je zou natuurlijk ook om de link kunnen vragen in het programma, al is dat natuurlijk een stuk minder vriendelijk)

( eerst klagen dat hij zo makkelijk te bewerken is en nu al die moeite doen om de mensen... uhh.. de instellingen te kunnen laten bewerken ? Logisch ? )
 
erhm je zegt eigenlijk je eigen antwoord... je zet in je app gewoon een textbox met erbij 'VUL HIER JE LINK NAAR HET BESTAND IN' en een knoppie om t te laden......

(....)

maar dat bedoelde je blijkbaar niet. Kan je iets specefieker zijn?


:thumb:
 
erhm je zegt eigenlijk je eigen antwoord... je zet in je app gewoon een textbox met erbij 'VUL HIER JE LINK NAAR HET BESTAND IN' en een knoppie om t te laden......

(....)

maar dat bedoelde je blijkbaar niet. Kan je iets specefieker zijn?


:thumb:


Hij wilt volgens mij gebruik maken van een configuratie-'bestand', alleen dan zonder extern bestand.

Dit lijkt me wel mogelijk, alleen zul je er dan voor moeten zorgen dat de executable zichzelf modificeert en steeds het adres wijzigt wanneer nodig. (ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me wel mogelijk.)

Ik zou gewoon niet moeilijk doen en een configuratiebestand gebruiken. :)
 
Hij wilt volgens mij gebruik maken van een configuratie-'bestand', alleen dan zonder extern bestand.

Dit lijkt me wel mogelijk, alleen zul je er dan voor moeten zorgen dat de executable zichzelf modificeert en steeds het adres wijzigt wanneer nodig. (ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me wel mogelijk.)

Ik zou gewoon niet moeilijk doen en een configuratiebestand gebruiken. :)

hmm ja is mogelijk alleen dan gaan ze nog steeds zeiken dat het te makkelijk te editen is, kijk het is hier voor: het is voor een forum die helemaal gebasseerd is op het maken van private servers etc, nu wil ik voor hun een launcher maken die makkelijk kunnen editen naar hun keuze (deed ik eerst met een .ini bestand) maar toen gingen ze btj zeuren dat het te makkelijk te editen was, dus. wil ik het allemaal via text bestandjes met info over wat er moet gebeuren. zodat ze die zelf kunnen uploaden etc, dat is allemaal geen probleem. hun moeten alleen zelf aan kunnen geven waar die links naar de text bestandjes zich bevinden alleen dan het liefst ZONDER een .txt / .ini bestand etc.
maar das het moeilijkste.
 
Misschien kun je het in het register schrijven?
Als je het encrypted in het register schrijft is het niet te lezen,
maar via je programma wel.

Gewoon een ideetje....
 
Misschien kun je het in het register schrijven?
Als je het encrypted in het register schrijft is het niet te lezen,
maar via je programma wel.

Gewoon een ideetje....

ja, maar hoe kunnen andere het dan aanpassen?
en is dat dan niet moeilijk te maken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan