• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Info in cel aan de hand van keuze uit lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

donbucknall

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2013
Beste,

Ik zal zo goed mogelijk proberen uit te leggen wat het probleem is.

Ik heb op tabblad A een aantal 'invulvelden' gemaakt die op tabblad B(factuur) tevoorschijn komen. Dit zijn vaste gegevens en is niet heel lastig.
Het probleem zit hem in waar de factuur naartoe moet. Ik heb op tabblad A een lijst gemaakt met keuze mogelijkheden. Als ik een keuze maak moet op tabblad B op de juiste locatie de informatie komen te staan(adres en reknr etc). Nu heb ik een tabblad C gemaakt met al deze info.

Het werkt nu met IF functies, maar steeds als ik een nieuw adres toevoeg op tabblad C zal ik handmatig alle IF statements moeten bijwerken.

Wat moet ik doen om te zorgen dat als ik op tabblad C gegevens toevoeg, deze in de lijst van keuzes terecht komen en bij het maken van deze keuze de juiste gegevens op tabblad B terecht komen?

Alvast hartelijk dank,
Mvg,

Don Bucknall

Het bijvoegen van een voorbeeldbestand doet wonderen - ik denk dat je op tabblad C een tabel moet maken, en via vert.zoeken (of index/vergelijken, nog beter) hier waarden uit moet halen voor tabblad B. Echter met een voorbeeld bestand communiceert het wat makkelijker :)

In cel B17 zit nu een validatielijst met de bedrijfsnamen.
Verder is de formule bij PDF aangepast zodat automatisch de juiste gegevens vermeld worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hartelijk dank voor de moeite!

Als ik inderdaad een nieuw bedrijf toevoeg komt deze in de lijst erbij.
Maar als ik Bedrijf A selecteer komt hij met de info van bedrijf C en alle andere opties komt die terug met 0.

Doe ik iets fout?

Gr Don

Nee, ik maakte een foutje.
Dit is de verbeterde versie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Wederom bedankt!

De laatste vraag die ik heb, onderaan de pagina staat een lege regel die gevuld word met de informatie onder 'Rekeningnr' van het 'Lookup' blad.
Als ik de code kopieer van het adres naar die regel, dan pakt die deze niet. In de vorige versie was het een kwestie van 1 nr veranderen maar nu heb ik geen idee.

Merci!!

Don

Geen idee waar je het rekeningnummer precies wilt plaatsen maar de formule is als volgt:

Code:
=ALS(INFO!$B$17="";"";VERSCHUIVING(Lookup!$A$1;VERGELIJKEN(INFO!$B$17;Lookup!A:A;0)-1;6;1;1))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan