info om een laptop te kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0664

Banned
Lid geworden
27 jul 2014
Goeiedag,

Ik wil binnenkort een laptop kopen, maar ik weet niet goed welke. Ik heb nu nog 1 laptop maar ik ben niet tevreden over de service en de vele keren dat hij moest gerepareerd worden(fabrieksfouten denk ik).

Ik gebruik mijn laptop voor office, voor internetten. Op internet zit ik veel op facebook en op youtube en speel ik runescape en tribalwars, voor de rest geen andere spellen. Ik sta wel meestal met veel tabs open.
Ik ben echt iemand die houd van oude spellen op cd, ik speel op cd age of mythology, age of empires tot 3, command and conquer tiberium wars 3 en generals. Dus mijn eisen zijn niet hoog, spellen van 2006/2007 maximum.

Ik zoek GEEN laptop met veel opslaggeheugen, ik sla maar ongeveer 40 gb op.
Ook liefst een laptop met 15 inch scherm die ik makkelijk kan meenemen.
Ik zit er toch elke dag 4 uur op gemiddeld.

Ik zoek vooral een goedkope laptop en mijn budget mag je zelf bepalen, maar liefst zo laag mogelijk. Maar ik wil wel dat ik alles dat ik hierboven gezegd heb kan soepel gebruiken(mag op lage grafische instellingen). En liefst GEEN ACER!
Budget: 500 euro max, maar zoals gezegd liefst zo laag mogelijk.

Liefst ook een laptop die ik niet moet samenstellen, want ik ken daar niets van.

Ik heb zelf ook een beetje opgezocht en ik vond deze laptop.
TOSHIBA SATELLITE C55D-A-15P

Is dit zwaar genoeg voor runescape op te spelen en spellen van voor 2008? ik weet dat mijn nieuwste spel rond begin 2007 is.

Groeten

Laatst bewerkt:
Je vergeet het belangrijkste te vermelden: wat is je budget?

Ziezo bijgewerkt met zelfopgezochte laptop, weet alleen niet of hij goed genoeg is, kijk in hoofdpost voor meer info.

De laptop die je hebt uitgezocht gaat ruimschoots voldoen, daar zul jij qua prestaties best gelukkig mee worden! Alleen..............of jij je spelletjes daarop kunt gaan spelen........? Vervelend probleem gaat mogelijk de Windowsversie worden. Alle nieuwe laptops worden geleverd met Windows 7 of Windows 8.1. Of jij daar de oude games probleemloos op kunt draaien valt te betwijfelen. Dat zouden wij voor je uit kunnen zoeken, maar dat kun je zelf ook prima opzoeken door vragen te stellen op bepaalde gamerforums.
Dat per game uitzoeken en daartoe op het juiste forum de vraag / vragen stellen, is een nogal tijdrovende klus. Daarom heb ik liever dat je dat zelf doet. ;) :D

Laatst bewerkt:
Aangezien je een laptop heb gekozen met windows 8 erop ben ik dus op die windows versie verder gegaan of je je games wel zou kunnen spelen. Hieronder heb ik even een lijstje gemaakt voor je.
Jouw games die niet/wel werken op windows 8 :

✓ Runescape
✓ Tribalwars
x Age of Mythology
✓ Command & Conquer: Tiberium wars 3
x Command & Conquer: Generals and Zero Hour

gast0225 en dizzy,

Mijn laptop die nu momenteel binnen is bij de winkel, draait windows 8.1 en age of mythology draait daar gewoon op(weet niet deze die ik nu wil kopen, het verschilt tamelijk veel computer per computer). Wat er niet op draait is rise of nations.
Maar dizzy toch bedankt om het eens uit te zoeken, maar ik zeg je het verschilt echt per samenstelling van de computer vreemd genoeg.

Mij ging het alvast ook over de kracht van de prosseccor of die sterk genoeg was, dat was mijn voornaamste verwachting. Omdat als 1 spel niet werkt is dat ok voor mij maar werken al mijn spellen niet, compatibiliteit of processor en videokaart, dan is het een miskoop. En dat wil ik niet, ik denk dat niemand dat wil.

Alleen vind ik het enorm vervelend dat die laptops altijd een enorme hoeveelheid harde schijf hebben, die ik voor maximum 10 procent benut. Ik zou zelfs durven zeggen, om juist te kijken naar geinstalleerde dingen(geen voorgeinstalleerde) zit ik maar aan een 7 procent van de harde schijf(500GB).
Maar processor en een videokaart heb ik wel nodig, en genoeg ram geheugen voor office.

krachtig genoeg voor runescape

Ik heb een beetje opgezocht enzo maar ik kom er maar niet uit, dat heb je al gezien aan de verschillende posts.

Ik wil een goedkope laptop, die juist aan mijn eisen voldoet.

Ik wil een runescape op kunnen spelen low-detail.

Ik twijfel tussen deze 2

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/SAMSUNG-Chromebook-2,10259,482723,1185647.html?langId=-11

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/PACKARD-BELL-EasyNote-TE69CX-1343NL8,10259,482723,1336967.html?langId=-11

Ik zoek dus laptop waar ik mee op runescape kan en dagdagelijkse taken kan mee uitvoeren.

Als jullie een andere laptop weten, in dezelfde prijsklasse, mag dat ook.

Dat gaat 'm 2x niet worden, daar ga je helemaal niet gelukkig mee worden en nee, ik weet geen andere laptop in die prijsklasse waarmee je de game kunt gaan daaien.

Samsung Chromebook draait op Google Chrome (vandaar de naam...), hierop kun je geen Runescape draaien, Chrome ondersteunt geen Java.

Voor dagdagelijkse taken zijn ze misschien goed maar voor Runescape op te spelen...neen. Ik vrees dat je een hoger budget zult moeten instellen als je echt dit spel wilt spelen. Bovendien weet ik niet of je het op low, mid of High of high + bloom wilt spelen. Ik speel het spel zelf dagelijks en raad je toch aan als je een intensieve speler bent voor een desktop te gaan omdat dit gemakkelijker zit voor te spelen. Bovendien kan je budget ook iets lager blijven dan bij een laptop.

Voor dagdagelijkse taken zijn ze misschien goed maar voor Runescape op te spelen...neen. Ik vrees dat je een hoger budget zult moeten instellen als je echt dit spel wilt spelen. Bovendien weet ik niet of je het op low, mid of High of high + bloom wilt spelen. Ik speel het spel zelf dagelijks en raad je toch aan als je een intensieve speler bent voor een desktop te gaan omdat dit gemakkelijker zit voor te spelen. Bovendien kan je budget ook iets lager blijven dan bij een laptop.

er staat nogtans in de openingspost low-detail

Desktop is komende 2 jaar een dikke nee. Ik moet hem verplaatsen van internaat, naar beide ouders(gescheiden) en naar school.
Dus een Desktop is niet aangeraden voor me.

Welke prijsklasse moet ik dan zoeken, als ik dat spel wil spelen op low-details?(ik ben echt geen goede opzoeker en weet ook niet goed wat ik minimum nodig heb)
Als ubuntu, java ondersteunt, mag die optie ook eens openliggen voor een laptop zonder os(al zijn die niet snel te vinden heb ik gehoord)

Als er iemand met die 2 dingen die ik heb opgegeven iets mee kan doen zou dat echt super zijn.

Laatst bewerkt:
Sorry dat ik er helemaal over gelezen had en ik wist ook niet dat je dat steeds hoeft te verplaatsen. Maar aangezien low-details niet zoveel eisen heeft zou bv. deze laptop of die laptop al voldoende zijn (je hoeft niet speciaal Acer/Lenovo te nemen, enkel een voorbeeld) :thumb:

Laatst bewerkt:
@gast0664: Welkom nog op Helpmij.nl:thumb:

Ik heb je nieuwe vraag samengevoegd met een eerdere vraag van je. Aangezien het nog steeds om de aanschaf van een laptop gaat is is het niet nodig (lees; toegestaan) om daarvoor in korte tijd een nieuw topic te starten.
Alle vragen voor je aanschaf passen nog prima in je eerdere vraag.;)

Succes met je vraag.:thumb:

Bedankt Frank ik wist dit niet,

Maargoed ik ben nog steeds opzoek.

Liefst budget van 500-550 euro
En computer die kan meedraaien met Runescape voor paar jaar Moet daarvoor niet op hoge instellingen ofzo zijn.
Gewoon office internetten(met veel tabs) en bovenstaand.
+ formaat 15 inch of 14 inch.
Geen Acer
liefst asus of toshiba

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan