Info over screenrecorders en over geheugen gevraagd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wesley Brand

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Ik heb twee vragen in verband met nieuwe hardware componenten die ik heb gekocht, toch heeft deze post meer met software te maken naar mijn mening dus, hier gaat ie.

over screen recorders
Er zijn veel screen recorders. Een applicatie waarmee je op jouw computer kan filmen wat je aan het doen bent. ik wil dit gaan gebruiken voor games, dus dacht ik aan:

• gamecam
  • fraps

Maar eigenlijk wil ik weten wat je nodig hebt om dit goed te laten draaien?

• is de proccesor belangrijk?
  • het geheugen?
  • of juist de videokaart?
ik krijg binnnenkort een nieuwe proccesor en geheugen binnen (morgen moet ie bezorgd zijn) en dus wou ik weten of dit een rol speelt bij het gebruiken van een screen recorder.

over geheugen
ik gebruik nu een AMD Athlon 64 X2 3500+ @ 2.2ghz en 1GB geheugen DDR2 @ 533MHz. Ik heb de AMD Athlon 64 X2 6000+ @ 3.0ghz en 2GB geheugen DDR2 @ 667MHz besteld.

misschien dat ik nog die 1GB die ik nu heb bij die 2GB zet. Maar dan loopt mijn geheugen natuurlijk langzamer. Ik vraag me nu dus af of jullie weten wat beter zou zijn qua prestaties met video's renderen in windows movie maker of een andere variant. ik wil graag HQ filmpjes maken voor youtube, alleen is het zo lastig als je drie uur bezig bent met renderen. :P

Bij voorbaat dank,

wesley

Laatst bewerkt:
Titel aangepast "ik heb 2 dringende vragen" zegt niets over je vragen.

Het liefst zo duidelijk mogelijk. Helpmij is 1 grote database met info. Duidelijk titels maakt het makkelijker met de zoekfunctie.:)

Ik heb zelf een beetje informatie opgezocht van de website van gamecam.

Minimum Requirements
Code:
Windows XP/Vista 32bit (US/European version)
	    1.2 GHz CPU
	    32MB RAM (in addition to game requirements)
	    100% DirectX compliant hardware video accelerator with 32MB on board video memory
	    Audio for Windows XP: Sound Blaster audio card or 100% compatible
	    Audio for Windows Vista: most audio hardware is supported including USB

Recommended Requirements
Code:
Windows XP/Vista 32bit (US/European version)
	    2 GHz or better CPU
	    32MB RAM (in addition to game requirements)
	    100% DirectX compliant hardware video accelerator with 32MB on board video memory
	    Audio for Windows XP: Sound Blaster audio card or 100% compatible
	    Audio for Windows Vista: most audio hardware is supported including USB

ik denk dat het veel met de processor te maken heeft, maar volgens mij ook deels met de videokaart omdat die de framerates (aantal beelden per seconde) bepaald.

ik ben deruit, maar als iemand nog mijn andere vraag over geheugen zou willen beantwoorden zou ik dat erg prettig vinden. :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan