• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

info uit twee tabbladen op 1 tabblad samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ttp34

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2008
Berichten
21
Hoe kan ik in één overzicht per applicatie op tab ´applicatie op server`(kolom A) en per server (kolom C) inzichtelijk maken welke software ( tab ´software op server`)geînstalleerd is?
p.s.: De originele .xls bevat de tab ´software op server` bijna 43000 regels
 

Bijlagen

  • sw.xls
    32 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Dat gaat je alleen lukken als je een referentie hebt op de tabbladen. Anders wordt het appels met peren vergelijken.....
 
Dat gaat je alleen lukken als je een referentie hebt op de tabbladen. Anders wordt het appels met peren vergelijken.....

En als je die hebt, de VERT.ZOEKEN functie gebruiken, en zo de corresponderende gegevens overhalen.
 
De ´hostnames´ op beide tabs komen voor een groot deel overee en kunnen dus als referentie gebruikt worden. Kan ik met vlookup de info ook horizontaal laten zien?
 
Misschien is mijn vraag niet duidelijk gesteld. Anders gesteld is de vraag: Hoe kan ik meerdere resultaten via VLOOKUP tonen in dit voorbeeld?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan