• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Info uit verschillende mappen, van verschillende projecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbongenaar

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2007
Hallo allemaal

Ik heb een vraag mbt excel.

Ik heb een overzicht gemaakt van een project met de resultaten met een lijst en vervolgens een vlookup om de resultaten uit de lijst te halen en in een tabel te zetten(dmv een sleutel).

Ik wil ook een map maken waarin informatie uit de verschillende mappen van de verschillende projecten wordt opgehaald. Ik denk bijvoorbeeld dan aan de laatst gerealiseerde week, en de eennalaatste gerealiseerde week. Ik wil dat graag doen door gegevens op te halen, het bestand moet dan automatisch worden bijgewerkt als er veranderingen plaatsvinden. Een vlookup kan wel gegevens ophalen, maar ik weet niet hoe ik in de formule moet zetten de meest actuele week.

Wie kan me hierbij helpen, want ik kom er niet uit. Alvast bedankt!!!

Groet,

Paul Bongenaar
pbongenaar@hotmail.com

=vlookup(max(<<WEEKNUMMERS>>);<<TABEL>>;FALSE)

kun je hier wat mee? Gewoon het hoogste weeknummer zoeken?

Je topic titel is wel hoogst origineel en biezonder nuttig voor de zoekmachine !!

Ook uit je voorbeeldbestand kunnen we enorm veel uit opsteken.

Laatst bewerkt:
opzoeken laatst ingevoerde week van een resultaatoverzicht

=vlookup(max(<<WEEKNUMMERS>>);<<TABEL>>;FALSE)

kun je hier wat mee? Gewoon het hoogste weeknummer zoeken?

Dank voor de snelle reactie. Het lukt me echter niet om de formule werkend te krijgen. ik heb een voorbeeldbestand toegevoegd.
Ligt het aan de sleutel, omdat het geen los weeknummer is maar aan elkaar gekoppeld met naam en jaar? Deze sleutel heb ik namelijk wel nodig om de informatie uit de database te halen.

En als de formule niet werkt, kan ik dan dit probleem op een andere manier oplossen
=VERT.ZOEKEN(MAX(B10:B61);B6:M62;4;ONWAAR)
b10:b61 is de kolom met de sleutel, mijn sleutel is: Royal Leerdam 2007 wk 43(deze is uit drie kolommen die ze invoeren met het formulier samengebracht met de & tekens

Het voorbeeldbestand krijg ik niet toegevoegd, vandaar bovenstaande formules!

Laatst bewerkt:
Hallo,

In dit geval gaat het zo niet werken. de MAX kun je alleen berekenen van cijfers. Je zou hem in jou bestand dus alleen van kolom C kunnen berekenen en niet van kolom B. Als het bestand zich door het jaar opbouwt gaat het goed.

Groet,
Arjee

Hallo Arjee

Maar als ik nu meerdere projecten heb wordt het moeilijker.
Als ik namelijk van alle projecten het resultaat van de laatste week wil hebben moet er een herkenningscode aangezet worden.

En ik wil wel dat de medewerkers hun eigen projectnaam invoeren, om zo fouten te voorkomen. Is er geen mogelijkheid om toch deze sleutel toe te passen???

Hallo,

Ik heb nu eigelijk niet meer zo'n goed beeld van wat je wilt hebben. Wil je meerdere regels vanuit je brontabel ophalen? Zo ja, dan moet je aan VBA (en daar kan ik je niet veel verder mee helpen).
Als je alleen totalen per week wilt moet je aan een som.als (sumif) of somproduct (sumproduct) formule.

Daar zou je nu zelf mee uit de voeten kunnen...

Ik zal het duidelijker proberen uit te leggen.

Ik heb verschillende projecten waarvan de resultaten moeten worden bijgehouden.
Elk van de projecten laat ik elke week een excelformulier invullen, met de projectnaam, jaar en week, plus de financiele informatie. Deze informatie komt dan in een lijst.
Met een vlookup wordt deze informatie\ opgehaald uit de lijst(de sleutel die is samengevoegd uit de projectnaam, het jaar en de week) en in de tabel gezet die ik eerder heb bijgevoegd. Een gedeelte van de informatie in deze tabel vult namelijk niet de projectleider in maar het bedrijfsbureau.

Ik wil nu een weekoverzicht maken van alle projecten, en daar wil ik o.a. de resultaten van de laatste week in zichtbaar maken. Hoe krijg ik dit dan voor elkaar?

Ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben.... En natuurlijk dat iemand mij een oplossing kan aanbieden!!!

Hallo Arjee,

Kun je mij ook laten zien hoe jouw formule werkt?? Ik krijg ook de simpele formule niet werkend ==> =vlookup(max(<<WEEKNUMMERS>>);<<TABEL>>;FALSE)

Ik ben dan ook een leek die het leuk vindt om er meer van te leren! (Ik werk met excel 2000, nederlandstalig.)

Groet,

Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan