info van harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvoorhorst

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2000
Hoi,

Sinds kort doet mijn computer niks meer door waarschijnlijk een kapotte voeding. dat is op zich niet zo'n probleem, aangezien ik op het punt stond een nieuwe te kopen.
De vraag is hoe ik de gegevens van mij harde schijf af krijg zonder een nieuwe voeding te kopen. Zou ik deze in mijn nieuwe pc kunnen plaatsen, waarne alle gegevens gewoon weer te lezen zijn? en hoe doe ik het als mijn nieuwe computer een laptop wordt, is er dan nog iets van te maken?

Alvast bedankt

dan vraag ik me toch iets af?
- welk besturingssysteem had je?

(en wat zou er op 't nieuwe systeem komen)

Het systeem is een Sky intel celeron 400Mhz, met een 4,3 GB Samsung harde schijf.
Ik heb dit geheel gekocht in 2001

Ik weet nog niet wat ik ga kopen.

Trouwens, het besturingssysteem is windows 98, alles werkte tot mijn tevredenheid

dan kan je inderdaad gewoon je HD in je nieuwe systeem zetten.
zorg er alleen voor dat deze als slave ingesteld staat.

En hoe doe ik dat als mijn nieuwe computer een laptop wordt? is er enige mogelijkheid om zo'n harde schijf op een laptop aan te sluiten?

en dan een andere vraag: Er zit ook nog een cd in m'n cd-rom speler, zijn er mogelijkheden om die eruit te krijgen zonder de cd-romspeler om te bouwen naar een andere pc?

Groeten Gerben

dan zou je een externe behuizing kunnen kopen welke je aansluit op de USB poort. In deze behuizing kan je de oude HD aansluiten.
ik zal ff een pagina zoeken waar ze deze hebben.

Je kan natuurlijk ook gewoon ff met een cross-netwerkkabel de gegevens van je oude harde schijf over zetten op je laptop, dit lijkt me een stuk goedkopere oplossing.

Geplaatst door btl-member
Je kan natuurlijk ook gewoon ff met een cross-netwerkkabel de gegevens van je oude harde schijf over zetten op je laptop, dit lijkt me een stuk goedkopere oplossing.

Heb jij de orginele vraag uberhaupt wel doorgelezen??

Ik zou toch even kijken of je ergens een andere voeding kan 'lenen' voor je oude pc, behoudens de externe behuizing zie ik geen andere mogelijkheid om een 3,5" harddisk aan een laptop te hangen. Misschien heb je nog kennissen van wie je de pc even mag misbruiken door daar de harddisk in te hangen en je belangrijke data op cd te branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan