• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Info vergelijken en extra gegeven opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JOSO053

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2020
Hallo,

ik zoek een formule om de gegevens betreffende de naam + voornaam + woonplaats van personen te verzamelen op 1 tabblad.

Ik heb verschillende 2 tabbladen.

In het eerste tabblad staan alle namen + voornamen samen in 1 cel in kolom "B".
In het tweede tabblad staan deze in 2 cellen en dus twee kolommen : De namen in kolom "D" en de voornamen in kolom "E". Hier staat ook de woonplaats van elke persoon in kolom"F"

De woonplaats van elke persoon wil ik toevoegen aan het eerste tabblad in een nieuwe kolom "C".
Zodat ik in het eerste tabblad uiteindelijk 1 kolom naam/voornaam heb en een tweede kolom met de woonplaats.

Kan iemand mij zeggen welke formule ik nodig heb om deze link te maken?
Bijkomende moeilijkheid sommige namen kunnen verschillen (met of zonder accent, aaneen of vaneen geschreven,...). Kunnen namen die niet herkend worden ook ergens gemakkelijk kenbaar gemaakt worden?

Alvast hartelijk voor de oplossing.
Indien meer info nodig is, geef ik deze graag.

Indien meer info nodig is, geef ik deze graag.
Mooi, plaats dan s.v.p. een representatief Excel voorbeeldje. Met daarin: wat heb je, wat wil je.

Info in 1 kolom en 2 kolommen vergelijken en extra gegeven opzoeken

Mooi,plaats dan s.v.p. een representatief Excel voorbeeldje. Met daarin: wat heb je, wat wil je.

Zoals gevraagd, het bestandje in bijlage.

Niet alle namen komen op vlak van schrijfwijze 100% overeen, is er een middel om ook dit te laten controleren?
Weet dat niet alle namen automatisch in beide lijsten zitten.

Alvast bedankt voor uw hulp.

Mvg,

Bijlagen

Kun je geen lijsten krijgen met personeelsnummers? Dan heb je een uniek ID om op te vergelijken en is het niet moeilijk...

Een alternatief is nooit 100% waterdicht op fouten.

PS Is deze lijst AVG-proof?

Laatst bewerkt:
Kun je geen lijsten krijgen met personeelsnummers? Dan heb je een uniek ID om op te vergelijken en is het niet moeilijk...

Hallo Alex,

neen.
Dit zijn 2 lijsten uit verschillende bedrijven, dus geen unieke cellen.
Dat is de moeilijkheid, ik wil zoveel mogelijk trachten te matchen, maar het wordt ons niet gemakkelijk gemaakt :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan