info

Status
Niet open voor verdere reacties.

osman

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2003
Hey jongens ik weet nie waar deze vrag thuishoort dus heb ik hem hier maar gepost.nou dit is mn vraag.
ik heb laats gezien dat je in windows wisselbestand kan gebruike.En dan kan je dat instelle hoeveel die van je hardeschijf stimuleert als echt geheugen.en ik wil 2 dingen weten.
1:helpt het echt word de pc sneller?
2:hoeveel mb mag en is het nie schadelijk?

ik heb pentium 4 1,8 ghz,60 gig,256 mbram
thnx.

Als je 256 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 520 en de bovengrens op 768
Bron;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=84207

Het is niet schadelijk.
Het voordeel is dat je een vaste ruimte op de schijf reserveert voor je virtuele geheugen.
Waardoor dit niet fragmenteert.
Het verschilt per pc of het systeem er iets sneller van wordt.

?

k thnx maar kan ik nie meer dan 768??want ik heb ruimte zat:P

Re: ?

Geplaatst door osman
k thnx maar kan ik nie meer dan 768??want ik heb ruimte zat:P
Natuurlijk kan je meer, maar waarom zou je.
Het virtuele geheugen is veel langzamer dan je werkgeheugen(RAM)
De bedoeling van deze instelling is, dat je werkgeheugen meer aangesproken wordt dan je virutuele geheugen.

Ik heb zelf 512mb aan werkgeheugen en heb hem ingestelt op 768 min en 768 max.
Dit werkt op mijn systeem prima.
Ik heb wel het virtuele geheugen op een andere partitie staan.(d-schijf)

Een beetje spelen met de waardes kan geen kwaad.:)

Laatst bewerkt:
ja ok maar ik wil een game server draaien dan gebruikt wel heel veel geheugen dus ik d8 ik kan het mischien sneller maken maar thnx voor de info

Geplaatst door osman
ja ok maar ik wil een game server draaien dan gebruikt wel heel veel geheugen dus ik d8 ik kan het mischien sneller maken maar thnx voor de info
Kijk voor meer werkgeheugen als de prijzen gunstig zijn.
Daar zal je veel meer aan hebben.:)

hey ik heb geprobeert meer dan 768 te gebruike maar lukt nie weet jij mischien hoe ik het omhoog kan halen

Geplaatst door osman
hey ik heb geprobeert meer dan 768 te gebruike maar lukt nie weet jij mischien hoe ik het omhoog kan halen
Hoeveel schijf ruimte heb je op de C-schijf?
Laat ik het anders zeggen.
Hoeveel beschikbare ruimte wordt er weergegeven bij de instellingen van het virtuele geheugen?

Let op hoe hoger je daar instelt, hoe meer Windows gebruik gaat maken van het (trage) virtuele geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan