Informatie Draadloze netwerkkaart en Versatel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchKnight

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Hoi,

Ik ben helemaal nieuw op het gebied van netwerken. Maar nu krijg ik die snelle Versatel aansluiting binnenkort en die zou ik draadloos willen. (Heb hier al kabeltjes zat)
Vraag is kan ik elke draadloze kaart kopen of zijn er speciale eisen? Hoe zit het met de beveiliging?

Dutch

je kan een 54mbps draadlozen netwerk kaart kopen (misschien meerderen) + een firewall en een router

Geplaatst door hardcoregamer
je kan een 54mbps draadlozen netwerk kaart kopen (misschien meerderen) + een firewall en een router

Begrijp je niet.

Ik heb nu Zone Alarm als firewall. Waarvoor is die router nodig?

Dutch

Het ligt er aan wat voor modem je krijgt van Versatel, dit kan een modem zijn die zowel draaloos internet aankan of een die alleen met kabels kan, beide kan trouwens ook.

Mocht je er een krijgen die niet het draadloos internet ondersteunt dan moet je hiervoor een aparte router aanschaffen (Wireless router) die het mogelijk maakt om draadloos te internetten. Het beste kun je een router en draadloze netwerkaart van de 802.11G standaard nemen hiermee krijg je de meeste snelheid binnen jouw netwerk.

In de router en de modem ook trouwens zit meestal al een ingebouwde firewall, die met een internet browser te bedienen is.

Geplaatst door Rolator
Het ligt er aan wat voor modem je krijgt van Versatel, dit kan een modem zijn die zowel draaloos internet aankan of een die alleen met kabels kan, beide kan trouwens ook.

Mocht je er een krijgen die niet het draadloos internet ondersteunt dan moet je hiervoor een aparte router aanschaffen (Wireless router) die het mogelijk maakt om draadloos te internetten. Het beste kun je een router en draadloze netwerkaart van de 802.11G standaard nemen hiermee krijg je de meeste snelheid binnen jouw netwerk.

In de router en de modem ook trouwens zit meestal al een ingebouwde firewall, die met een internet browser te bedienen is.

Inderdaad krijg ik een moden van versatel die zowel draad als draadloos kan werken. Maar of dat nu ook een router is???

Ik denk dat ik nu eerst maar een draadlooskaartje ga kopen en verdere informatie afwacht die ik hier krijg en die ik eventueel bij de installatie krijg.

Dutch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan