informatie NOD- Norman

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Hoi,

Wil Nod anti-virus aanschaffen.

Ik gebruik nu Norton Internet security+Norton anti-virus.

Wie weet of NOD ook beide beschermingen+eventueel anti-spam bevat?

alvast bedankt!
 
NOD Norman

Hoi,
Bedankt voor je informatie.Ik gebruik nu Norton Internet Security PLUS Norton Anti-Virus.

Als ik NOD ga gebruiken ben ik dus niet meer compleet beveiligd?

Hoe kan ik dit alsnog doen?

bedankt alvast!:thumb:
 
Je bent dan inderdaad niet meer zo compleet beveiligd als nu het geval is. Samen met NOD zou je in ieder geval nog een firewall gebruiken. Hier zijn betaalde versies voor, maar ook gratis firewalls.

Goede gratis firewalls zijn o.a. Comodo Personal Firewall Pro en Sygate Personal Firewall.
De laatste is wel verouderd en wordt niet meer bijgewerkt. Comodo draai ik zelf, en ben er zeer tevreden over. Verder heb ik aan firewalls gebruikt (ZoneAlarm pro, Oupost, Kerio), deze zijn echter allemaal betaald. Wel is Kerio na de proef periode te gebruiken (gratis) maar met beperkte functies. ZoneAlarm Free is er uiteraard ook nog, maar het nadeel van ZoneAlarm is, is dat veel mensen klagen over het systeemverbruik van ZoneAlarm. En ook zijn er mensen die regelmatige crashes ondervinden bij de nieuwere versies (waaronder mezelf)

Comodo Personal Firewall is hier te verkrijgen:
http://www.personalfirewall.comodo.com/

Deze is op het moment nog in het Engels, maar aan het eind van de maand staat een multilanguage versie gepland met o.a. Nederlands.
Comodo heeft ook een gratis anti-virus, maar deze is op het moment nog niet echt aan te raden. En zeker niet zo goed als NOD.

Comodo forum (voor hulp en tips):
http://forums.comodo.com/

Met NOD en Comodo zou je al een eind zijn qua beveiliging.
Om het Internetten nog iets veiliger te maken zou je kunnen overwegen een HOST file te gebruiken, hierdoor worden reclame's en slechte sites geblokkeerd.
Degene die ik gebruik is hier te vinden:
http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

Anti-spyware programma's als Ad-Aware, AVG anti-spyware (voormalige Ewido) zijn altijd aan te raden.

Wanneer je verder nog vragen heb stel ze gerust.

Groetjes,
 
Comodo is nog redelijk nieuw en geeft jammer genoeg bij sommige mensen meer problemen dan andere firwalls.

Je kan dus ook een gratis firewall als Sygate, ZoneAlarm of Kerio Personal Firewall nemen.

Dit is wat je minimaal op je pc moet hebben:

- 1 anti-virusprogramma ( niet meer )
- 1 firewall ( niet meer )
- 1 anti-spywareprogramma dat preventief werkt ( mag meer, is niet nodig, hier uitleg over Spywareblaster, een goed en gratis programma, zeker aan te raden )
Ook een anti-spywarescanner zoals Spybot Search & Destroy, Ad-Aware SE Personal of bijv. AVG Anti-Spyware ( vroeg ewido geheten )

Hostfiles enzo is ook goed, maar ik zou het eerst simpeler proberen, bijv. met Spywareblaster.
 
Laatst bewerkt:
Mag ik vragen wat het voordeel daar van is als je geen verenigingslid bent? :confused: (zijn nog steeds even duur ;))
 
bedankt.

bedankt iedereen voor de aangedragen oplossingen.:thumb:
 
keuze

Het zal waarschijnlijk NOD + sygate worden.
Bedankt!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan