• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Informatie ophalen op een ander werkblad die aan een voorwaarde voldoet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Subwaysurfer

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2015
Hallo,

Ik heb al een hele tijd zitten zoeken, maar ik vind de oplossing niet. Is there anyone's brain I can pick? :)

Ik heb een file met drie werkbladen: lijsten, projectlijst en factuur. De bedoeling is dat in 'projectlijst' alle verkooporders (grotendeels manueel) worden ingevoerd.
Als je dan in het werkblad 'factuur' een bepaald factuurnummer uit de dropdown-list kiest, zou de gehele factuur moeten ingevuld worden.
Voor een gedeelte is dat gelukt: adres, BTW, klantnr en dergelijke worden automatisch ingevuld.

Maar wat me niet lukt: de regels (dus datgene wat je factureert) die in de factuur zelf moeten komen automatisch invullen.
Alle info daarvoor staat in het werkblad 'projectlijst': de omschrijving, de leverdatum, de stukprijs, en het aantal.
De regels die in de factuur komen, moeten op leverdatum gerangschikt worden. (de oudste eerst, op de volgende regel de tweede oudste, enz...)

Ik heb al een aantal pogingen tot formules gedaan(Staan in de kolom 'leverdatum' op het werkblad 'factuur'), maar het lukt me niet echt.

Wie kan me helpen? Voorbeeldbestand in bijlage.

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan