Informatie ophalen van KNMI

• Onderwerp starter Onderwerp starter Senso
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Ik wil de gemiddelde dagtemperatuur in Twente opvragen zonder telkens het station in te stellen d.m.v. een snelkoppeling op het bureaublad. Echter ik krijg altijd De Bilt de optie Twente zit niet in het adres.

Kan ik dit nog voor elkaar krijgen met een wijziging of met de optie Data ophalen vanuit een script?

edit:
Ik heb de KNMI gebeld en volgens de mevrouw kon de snelkoppeling het station wel onthouden. Volgens mij niet, want dan moet het station in het adres staan of in een cookie en cookies (beleid) wordt niet gevraagd. Toen zei ze dat de KNMI daar geen verstand van had maar dat de KNMI de 'Automatisering' uitbesteed had. Dus daar werken dan amateurs. Je kunt bij een supermarkt nog instellen waar je je boodschappen doet! Als ik dat over het 'script' lees zou je eenvoudig :stns=280 of /stns=280 moeten kunnen toevoegen aan het adres.

Laatst bewerkt:
Welk OS? Voor linux zit het voorbeeld eigenlijk al bijgevoegd, voor windows is het een beetje afhankelijk van welke versie

Volgens de data die ik terug krijg is station 280 "eelde"

280,20170101, 223, 54, 56, 70, 4, 30, 22, 110, 9, 24, 10, 22, 44, 1, 9, 24, 0,
0, 59, 37, 14, 4, 19, 1,10168,10207, 1,10145, 14, 4, 4, 38, 15, 8, 97, 98,

Laatst bewerkt:
Ik werk met Windows 7 Ultimate 64-bits SP1. Maar wat heeft het OS er mee te maken? Of dat nu XP, Windows 7 of 10 is, dat maakt toch geen verschil voor een adres, snelkoppeling of cookiebeleid.
Ik gebruik nu weerstation Losser (kom uit Losser en weet van niks).

Maar het maakt wel uit voor de oplossing: Indien je windows 7 hebt geupgrade met powershell 4 kun je het volgende doen in powershell:
Code:
Invoke-WebRequest -URI http://projects.knmi.nl/klimatologie/daggegevens/getdata_dag.cgi -Method POST -Body "stns=ALL" -outfile "d:\temp\test.txt"

en dat slaat de data direct op in D:\temp\test.txt van alle stations. stns=all aanpassen naar stns=290 voor alleen twente

Ik heb Powershell v1.0 en dat in 4 opdrachtregels. Helaas ik werk nooit met powershell en ik zou niet weten hoe ik dat moet uitvoeren wat jij aandraagt. Ik ga wel werken met de snelkoppeling van weerstation Losser. Bedankt voor jouw hulp en uitleg.

Die is wel mooi maar veel te veel info. Ik wil alleen minimum en maximum temperatuur van een dag en daar de temperatuurinstelling van de kamerthermostaat op afstellen. Voorbeeld -4 en +2 = gemiddeld -1 en dat komt overeen met een instelling van 19,6 graden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan