Informatie over de BEFSR41

• Onderwerp starter Onderwerp starter LULLO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LULLO

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
dag beste forum mensen,

Ik heb de zoekfunctie meerdere malen geprobeerd maar ik kon nergens mijn vraag vinden.

Het gaat over het volgende:

Ik ben in het bezit van de BEFSR41 cable/dsl router van linksys.
Nou heb ik momenteel kabel internet van (chello) nu ga ik zometeen over op adsl van (demon internet).
Nou is mijn vraag: is deze modem geschikt voor adsl? en kan deze router mijn verbinding aan? ( 8mbit down / 1024 up )

alvast bedankt voor jullie reactie's !

Bij adsl krijg je een modem met meestal 1 aansluiting voor een pc.
Als jij daar je router achterhangt en deze gebruikt als switch zal dat zeker werken. Maar als jij de router meteen wilt gaan gebruiken van de telefoonlijn dan zal dat niet werken. O ik zie dat je vraagt of het modem geschikt is dan kan ik maar 1 ding zeggen NEE.

bedankt voor je informatie.

hoe kan ik die router gaan gebruiken als switch ?

en kan de router die 8 mbit aan ?

bedankt alvast :)

Hoeveel aansluitingen heeft jou router 5 of 6
Als het er 6 zijn dan is er 1 een uplink deze gebruik je dan vanaf je adsl modem en dan zijn de andere vier om er pc aan te hangen, dus niet de wan poort gebruiken. Dit is de poort die nu van je kabel naar je modem/router gaat.

Als er maar 2 poorten op je bestaande router zitten dan kun je deze niet als switch gebruiken.

En die switch van je bestaande router kan die 8 bit wel aan.

Mag ik vragen waarom zo'n snelle verbinding.

mijn kan 4 pc's aan, qua sharing van internet.

er zit inderdaad 1 wan poort op en 1 uplink dus dan moet het helemaal goed komen :)

dus je hoeft alleen de hoofdlijn in de uplink te doen :)

de reden waarom ik voor zo'n snelle lijn kies. is het feit dat ik nu al ongeveer 3 mailtjes van upc heb ontvangen dat ik te veel data gebruikte. ( chello classic ) en als ik het niet zou veranderen, me snelheid telefoonlijn snel zou worden....

Als ik dus een paket hoger zou gaan van upc, betaal ik 79 euro per maand.
Ik hoorde van verschillende mensen dat demon internet prima adsl aanbied, en toen zag ik die 8mbit lijn voor 15 euro meer per maand :)

dus zo doende.. echt bedankt voor je info

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan