Informatie over een apparaat gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floor1990

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Hallo,

Ik heb 7 boxen die ik wil aansluiten op een apparaat en dat apparaat wil ik dan weer aansluiten op me computer via 2 tulip aux ingang. Alle boxen hebben zon aansluiting zonder tulip stekker..dat je de huls er afsnijdt en dan hou je dat kopere draadje over en dat klem je in zo'n gaatje (weenie hoe die aansluiting heet). En dan wil ik via de aux ingang op dat apparaatje een 2 tulip stekker aansluiten en die weer aansluiten op me computer via de gewone geluidsaansluiting in me geluidskaart.

Heeft iemand een idee welk apparaat ik hiervoor nodig heb en of die überhaupt wel bestaan?:) of misschien een andere oplossing?

Bij voorbaat dank Floor

Welke is daarvoor goed? Enig idee welke type? merk? ik wil niet veel geld uitgeven.. €50 max.

En ik heb al een beetje gekeken naar versterkers maar die zijn allemaal met tulip stekker ingangen.. bestaan er ook met ingangen voor mijn type aansluiting die ik wil? of kan ik op die stekkers die nu aan de boxen zitten een tulip stekker zetten?

Bij de meeste versterkers, kunnen de boxen los aangesloten worden(zonder stekker). Naar je pc toe heb je een kabel nodig die aan 1 kant 2 tulipstekkers heeft en aan de andere kant een mini jack(koptelefoon stekker).

[hier stond het berich van crash] ;) hij was eerder

Ga anders even naar je lokale electronica boer, die kan jou prima voorlichten welke kaels en aansluitingen er zijn met voorbeelden die je in je handen kan houden :)

Laatst bewerkt:
Die 2 tulip stekker met mini jack heb ik al.
En die 7 boxen ook;)

Ik zoek dus alleen een "tussen" apparaat en dat is volgens jullie dus een versterker.
Heeft er iemand toevallig nog een versterker die ik zoek liggen? Zijn die makkelijk te vinden die aan mijn eisen voldoen? Iemand enig idee over een naam?type?:cool:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=289697

volgens mij gaat dit over hetzelfde.
ik doe er een
slotje2.gif
op.
Als de TS denkt dat dit twee verschillende vragen zijn dan mag hij mij een mail sturen met uitleg.

puppie@helpmij.nl

TS heeft mij verzekerd dat het om 2 verschillende dingen gaat dus topic is weer open.

Laatst bewerkt:
Dankje:o

Ik wil dus een versterker tweedehans kopen..
Zou iemand mij kunnen zeggen welke versterker ik nodig heb? Ik heb echt geen idee.. en heb er geen verstand..

Heeft iemand een suggestie?

Maakt opzich niet uit, de versterker gaat naar de PC. Je moet dus een versterker hebben, die 7 boxen aangesloten kan hebben.
Heb je soms de volgende boxen:
center
subwoofer
hoofdboxen(2x)
surround(4x)

Zo ja, dan zul je naar een 7.1 reciever moeten kijken.(deze zijn er niet voor een euro of 50)

Ja dat klopt.

2 Hoofdboxen van me stereoinstallatie.
4 surround boxen van een dolby surround system
Een center box van een dolby surround system
En een subwoofer maar ik weet niet zeker of ik die aansluit wat ik weet niet helemaal hoe dat moet. Volgens mij gewoon met een tulip stekker achter in de subwoofer naar de versterker.. of?

Oh.. €50 dus niet.. hoeveel dan ongeveer?

P.S... kan ik niet beter de 4 surround boxen en de center box aansluiten op de subwoofer en die weer aansluiten op een 6 ingangs geluidskaart (die ik dan moet kopen)? Het is een subwoofer waar een versterker inzit

Laatst bewerkt:
De subwoofer(actieve) gaat via coaxiaal(lijkt op een tulip aansluting) naar de subwoofer uitgang van de versterker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan