Informatie over PHP gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton Doove

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Berichten
247
Beste Mensen. Wie van jullie kan mij nader informeren over het gebruik/toepassing van PHP en ASP bij HTML/CSS? Dit is bedoeld om een website te schrijven en te publiceren.
Van PHP en Asp heb ik inmiddels gelezen dat dit niet door alle providers wordt gebruikt of toegepast. Mijn provider is Ziggo en de HCC. Met HTML/CSS kan ik al beginnen middels de lessen van HTMLsite.nl
Maar hoe gebruik ik daarbij de PHP en ASP? Hoe kom ik aan de instructies voor die codes en wat kan ik ermee? Bestaan er ook lessen of cursussen voor? Dat weet ik n.l.nog niet.

Graag verneem ik hierover de nodige info en ik groet jullie vriendelijk. Anton Doove.
 
Reactie naar Moofz

Beste Moofz. Ik dank je eerst voor je waardevolle info. Na het klikken zag ik een heel interessante pagina met de optie om er examen in te doen. Op mijn leeftijd van 74 jaar is dat best een leuke uitdaging. Ik weet echter nog niet of ik daar aan toe kan komen,want ik wil mijn geplande site eerst schrijven in HTML/CSS,waarna ik wellicht gelijk door kan gaan met PHP en ASP,mits ik deze 2 gelijk bij HTML/CSS kan toevoegen.
Het is mij nog niet bekend of dat wel mogelijk is. Als HTML-editor wil ik de EditpadLite7 gebruiken,als dat kan werken met die Apache-server. Hoeveel kost die server of is deze gratis te downloaden?
Momenteel gebruik ik Windows 8,waarvan ik niet weet of daarop die Apache-server kan werken. Ik laat die server echter niet werken in de nacht,tijdens mijn nachtrust,want mijn PC staat dan uit.

Als ik echter de PHP en ASP niet zonder server kan leren gebruiken,laat ik het wel met rust en beperk ik mijzelf wel tot alleen gebruik van HTML/CSS. Gebruik van alleen HTML/CSS kan toch wel genoeg zijn voor websitebouw?
Natuurlijk zullen PHP en ASP met de Apache-server een extra dimensie aan mijn site kunnen toevoegen,maar die server zal wellicht extra electra-kosten vragen,wat ik van mijn AOW/AIO-budget niet kan en mag betalen.

Graag verneem ik nog wat meer info over die server met eventuele kosten,voordat ik beslis of ik doorga met PHP/ASP en die server. Ik dank je alvast voor je nieuwe reacties en ik groet je vriendelijk. Anton Doove
 
Anton,

HTML/CSS is enkel de opmaak van een website.
Dit bepaald alleen hoe de website er uit ziet.
PHP is de werking van de website, bijvoorbeeld nieuwsberichten plaatsen etc.

Apache is gratis, deze kan geïnstalleerd worden (als het goed is ook op Windows 8).
HTML/CSS en PHP/ASP worden meestal samen gebruikt, PHP verzorgd dan de "back-end" en HTML/CSS de opmaak.

HTML/CSS kan inderdaad genoeg zijn voor wat er nodig is.
Wat is de bedoeling van de website/wat wil je er mee bereiken?
 
Nieuwe reactie naar Moofz

Beste Moofz. Ik heb je bericht gelezen en vind het prima dat die Apache-server gratis is te downloaden. In dat geval wil ik naast die link ook weten hoe het werkt,dus ontvang ik graag instructies voor dat doel.
Jij vroeg dit: "Wat is de bedoeling van de website/wat wil je er mee bereiken?" Welnu ik heb een site gepland voor Genealogie of anders gezegd,Familie-stambomen met hun geschiedenis.
Hierbij gaat het om de familie-namen van mijn Ouders en Voorouders,waarvan ik al gegevens heb welke ik verwerk tussen de HTML/CSS-codes,zodat alles gelijk op de gewenste plaats staat waar ik het hebben wil.
Uiteraard is dat een flinke klus om een testsite te schrijven,zodra ik zie in de lessen welke codes ik kan gebruiken voor welk doel. Ik lees eerst alle lessen en probeer het ook uit in de editor EditpadLite7 Elke dag een stukje.
Vanavond gaat dat niet meer lukken om ermee te beginnen,maar morgenmiddag misschien wel,zodra HartingBank de accu van mijn 3-wielige fiets heeft kunnen herstellen. Vanaf morgenmiddag kan ik het dan rustig opbouwen.
Pas als de testsite naar mijn zin is,kan ik de originele site gaan schrijven in HTML/CSS en kijken hoe dat er uit ziet. Als het in HTM/CSS er goed uitziet,vind ik het de tijd om die PHP door te nemen en die Apache-server te downloaden.
Kun jij mij misschien nu alvast de link geven om dat te downloaden en op te slaan met de bijbehorende instructies? Ik kijk er straks even naar of die lessen voor PHP zijn te downloaden als PDF. Voor PHP kan ik misschien examen doen.
Dat beslis ik wel na het lezen van die lessen. Ik zie jouw reacties wel zodra dat mogelijk is en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.
 
Aanvulllende reactie naar Moofz

Beste Moofz Ik ontdekte net dat die Apache-server Engelstalig is. Helaas kan ik dat niet goed volgen door mijn te minieme kennis der Engelse taal. Het gaat mij veel te lang duren om Engels bij te leren.
Ik hoop in November 75 jaar te worden en zou ik in de volgende 5 jaren bij kunnen leren om op de leeftijd van 80 jaar correct Engels te beheersen. Aangezien ik niet weet of dat gaat lukken,kan ik die PHP en Apache maar beter niet volgen.

Het is dan voor mij wel voldoende om te volstaan met alleen die HTML/CSS. Daarna zie ik wel verder als ik toe kom aan de publicatie van mijn geplande site bij Ziggo of de HCC. Ik merk dan wel wat er tegen die tijd nog mogelijk is.
Nu ga ik nachtrust nemen en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.
 
Extra aanvullend bericht naar Moofz

Beste Moofz. Ik laat je even weten dat ik heb besloten om geen Engels bij te gaan leren voor PHP en Apache,want dat gaat jaren duren op mijn leeftijd.
Mijn gezondheids-conditie geeft ook geen garantie dat het haalbaar zou kunnen zijn op basis van mijn medische ervaringen. Ik ben n.l. een SlechtHorend Schildklier en Hartpatiënt met 4 by-passes,wervelfractuur met peesbandjes op de knieën.

Voor de wervelfractuur draag ik een lumbaal corset.
Met de Schildklier-afwijking ben ik geboren,waartoe ik wel medicijnen gebruik evenals voor mijn hart. Het is een dik wonder als ik in november a.s.nog 75 jaar kan worden.
Aangezien het Engels er bij leren niet gratis is,kan ik dat niet betalen van mijn AOW/AIO-budget,dus deze optie kan niet worden gerealiseerd.
Ik volsta dus beter met alleen het leren van HTML/CSS en daarna zie ik wel wat er dan nog mogelijk is. Voorlopig zie ik dit als de juiste oplossing en dat kan ook al best een leuke prestatie zijn op mijn oude dag als opa`s laatste kunstje:D. Grapje.

Leuk om mijn kleinzoon te tonen.
Hierbij laat ik het wel weer en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan