• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Informatie overzetten vanuit een formulier naar archief/database

• Onderwerp starter Onderwerp starter qtje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

qtje

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2016
Goedemorgen,

Ik ben maar aan het bedenken en uitpluizen hoe ik informatie via een macro in een database of archief kan plaatsen.
Hier ben ik al heel lang mee bezig maar het lukt maar niet.
Het is de bedoeling dat de informatie die ingevuld wordt in het formulier met een druk op een knop overgeplaatst wordt.

Het liefste wil ik ook een macro maken dat het formulier uitgeprint kan worden voor het dossier.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen of tips kunnen geven?

Alvast heel erg bedankt!Bekijk bijlage Voorbeeld macro.xlsxBekijk bijlage Voorbeeld macro.xlsx

Ik wil best wel een voorzetje maken maar uw formulier komt niet overeen met uw tabel.
Vb zeevracht staat in uw tabel maar niet op uw formulier, EORI nummer staat op uw formulier maar niet in uw tabel.
Mij vraag wat ,waar?

Sorry u heeft gelijk! Niet elk deel van het controle formulier moet gearchiveerd worden.
Ik heb even in tabblad 2 alles ingevuld met celverwijzingen.

Ik hoop dat dit wat duidelijker is.

Bijlagen

Haal alle samengevoegde cellen uit je bestand. (Geeft alleen maar ellende of onnodige lange code.)

Voor het wegschrijven en printen.
Code:
Sub VenA()
  With Sheets("Checklist")
    Sheets("Archief").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 15) = Array(.[B1], .[B6], .[B7], .[E23], .[E14], .[E15], .[E13], .[E21], .[E16], Split(.[E17])(0), Split(.[E18])(0), .[E19], .[E20], .[B4], .[B25])
    .PrintPreview 'printout
  End With
End Sub

Kijk ook nog even naar de tegenstrijdigheid van Cel A1 en B1

Super dit zocht ik zeg! Echt geweldig! Ik ben zo al tevreden eigenlijk! Super bedankt!

Dan mag je de vraag nog even op opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan