• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

informatie uit een kolom converteren naar nieuwe rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piet van Vondel

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2010
Ik heb in een tabel een bestand met:
student nr, naam, enz, dan lesgroepen (in een cel) bijv. (3mwi1,3mdu2,3mns6,enz.)
Het programma waarmee ik deze gegevens genereer zet de lesgroepen automatisch in een cel.

ik wil dat de info uit de kolom lesgroepen naar nieuwe rijen wordt geconverteerd:

Zodat het nieuwe bestand er als volgt uit gaat zien:

student nr, naam, enz, lesgroep
100,piet,enz,3mwi1
100,piet,enz,3mdu2
100,piet,enz,3mns6
200,kees, enz.
200,kees, enz.

je beschrijving is niet erg duidelijk je noemt dezelfde velden in hoe het nu is als in hoe het straks moet zijn.

- staan de lesgroepen nu in een andere tabel?
- moeten deze toegevoegd worden aan een andere tabel?
- hoe weet je dan welke opleiding bij welke student hoort?

en zo kan ik nog wel wat vragen bedenken

een excel voorbeeldbestandje is echt vele malen eenvoudiger om te doorzien wat je wilt en om de oplossing op basis van jou indeling te maken. nu is het raden hoe het bestand er nu uitziet en dus bijna niet mogelijk je verder te helpen.

waarschijnlijk heb je gelijk

Hierbij een beter voorbeeld zo moet het bestand er uit gaan zien:

nummer voornaam tussenvoegsel Achternaam groep Email wachtwoord
1000 Sam de Vries 3mwi3,3mec2,3mgsv4,3mnsk13,3mak3 emailadres nvt

Maar dan zoals in mij eerste voorbeeld moeten de lesgroepen die in de kolom groep staan steeds op een nieuwe regel komen te staan en de overige gegevens erbij toegevoegd

Laatst bewerkt:
Dat voorbeeld is nog steeds niet duidelijk want je heb minder kopjes dan gegevens, dus dat zegt nog steeds niet wat nu waar moet komen te staan.

Je kan beter, zoals roeljongman al opperde, een Excel bestand plaatsen met relevante voorbeelden van de situatie zoals hij is en hoe je het wilt hebben.

Laatst bewerkt:
Hallo Piet,

misschien lukt het uploaden van een bestandje niet?
met je 2e uitleg begrijp ik beter wat je wilt..

ik heb zelf een voorbeeldje gemaakt

Bekijk bijlage vb PvVondel.xlsx

klopt het dat je startpunt is zoals in tabbald huidig? dus alles in een eigen kolom en alleen de opleidingen in 1 cel bij elkaar?
en is het tabblad gewenst hoe je het graag wilt hebben?

zo ja, dan kunnen we dit als uitgangspunt gebruiken voor de oplossing.

Ik had knop bijlagen niet gezien maar wel het knopje voor een afbeelding

Ik hoop dat dit voldoende is.

Bijlagen

Ok. Die ene regel is uiteraard niet voldoende voor een goede test dus ik heb er zelf maar wat bij verzonnen.
Druk op de knop Splits:
Bekijk bijlage test.xlsm

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan