• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Informatie uit verschillende excel-bestanden samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Normy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 sep 2017
Goedemiddag,

Hopelijk kunnen jullie mij weer verder helpen :)

Ik heb allemaal verschillende exceldocumenten; allemaal losse dossiers zeg maar.
Nu wil ik uit elk dossier 1 bepaalde rij in een nieuw excelbestand zetten. Elke keer dezelfde rij uit alle dossiers, zodat ik een opsomming krijg van alleen die exacte gegevens.
Is dat makkelijk te doen? En zo ja, hoe dan?

En de cellen in de rij die ik wil kopiëren zeg maar bevatten formules. Ik wil die niet meeplakken. Maar alleen de waardes meenemen naar het nieuwe bestand.

Ik heb helaas geen voorbeeldbestandje, ivm privacygevoelige gegevens.

Ik ben benieuwd of jullie me kunnen helpen.

Met VBA:

Code:
Sub kopieren()
Dim Newbook As Workbook
Set Newbook = Workbooks.Open("C:\Naam Map\Naam Bestand.xlsm")
    Sheets("Blad in het bestand waar de kolom staat die je wilt kopiëren").Select
    Range("kolom die je wilt kopiëren").Select
    Selection.Copy
    Newbook.Close  
    Application.ScreenUpdating = False
    Sheets("Blad in je werkboek").Select
    Range("kolom").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
        False, Transpose:=False
End Sub

NB!: niet getest!

@Normy
Ik heb helaas geen voorbeeldbestandje, ivm privacygevoelige gegevens.
Maak gelijkende vbtjes met wat Jan en Katrien gegevens erin dan wordt je sneller en gerichter geholpen.
@JanBG
Probeer Select te vermijden,is meestal overbodig en werkt alleen vertragend.
vb
Code:
 Sheets("Blad in het bestand waar de kolom staat die je wilt kopiëren").Select
    Range("kolom die je wilt kopiëren").Select
    Selection.Copy
is dit zonder select
Code:
 Sheets("Blad in het bestand waar de kolom staat die je wilt kopiëren").Range("kolom die je wilt kopiëren").Copy

Dankjewel allemaal.

Toch maar even een voorbeeldbestandje aangemaakt. Zo ziet een dossier eruit.
Normaal gesproken staan er nog veel meer gegevens in, maar die heb ik er voor de overzichtelijkheid maar even uit gelaten.

Zoals jullie zien heb ik twee tabbladen die ik heb gekoppeld.
Uit het tweede tabblad wil ik de tweede rij (alleen de waarden die er nu staan, zonder de formules) kopieren naar een nieuw bestand.
En dat niet 1 keer, maar voor alle afzonderlijke dossiers. En het zou helemaal geweldig zijn als ze vervolgens op volgorde van dossiernummers geordend worden.

Hopelijk kan iemand het mij in Jip en Janneke-taal uitleggen, want (hoe lief ook) met bovenstaande codes kan ik niets. Ik zou niet weten waar ik ze in moet vullen.

Ik ben benieuwd.

Groetjes.

Bekijk bijlage 20170149 Bronbestand - kopie.xlsx

Staan al deze bestanden in dezelfde map? Zo ja, wat is de naam en het pad van de map? Zo nee, hoe steekt het dan in elkaar. Om hoeveel bestanden gaat het ± ?

Als je gegevens in allemaal verschillende bestanden staan zou ik geen andere manier weten om die geautomatiseerd op te halen dan met VBA (Visual Basic Editor). De codes worden in VBA in een macro ingevoerd.

In bijgevoegd voorbeeld heb ik een macro opgenomen en op het blad "Bloemetje na een jaar" na een jaar een knop gemaakt om die macro uit te voeren. Werkt in dit bestand niet, omdat een deel van de informatie die in de macro moet staan nog in gevuld moet worden.

Je kunt een macro op verschillende manieren openen:

1. Als je in de bijlage rechts klikt op de knop krijg je een keuze menu: kies "macro toewijzen". Je krijgt dan een pop-up: selecteer de macro en klik op bewerken en de code komt in beeld
  2. Via het lint: ontwikkelaars --> Macro's. Ook nu krijg je een pop-up en kies je de macro die je wilt bewerken

Bekijk bijlage Kopie van 20170149 Bronbestand - kopie.xlsm

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan