• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Informatie van tabblad 'X' automatisch naar tabblad 'Y'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pdamstra

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2022
[FONT=&amp]Dag allemaal,[/FONT]

[FONT=&amp]Voor mijn werk ben ik bezig met het maken van een registratielijst. Om het voor mijn collega's zo gemakkelijk mogelijk te maken wil ik graag dat informatie van het eerste tabblad ('Alle leerlingen') automatisch naar een ander tabblad gaat wanneer een pijler (tabblad 1; cel H, I, J, K of L) gekleurd is. Voor elke pijler heb ik een eigen tabblad gemaakt. De volgende gegevens van het eerste tabblad moeten dan automatisch worden overgenomen: [/FONT]Klas, Voornaam, Tussenvoegsel, Achternaam.

Vraag: Bestaat er een formule die het mogelijk maakt dat bepaalde informatie van een tabblad wordt overgenomen naar een ander tabblad, wanneer op het eerste tabblad iets is aangevinkt?

[FONT=&amp]Voorbeeld: blad 1 'Alle leerlingen' bij leerling Piet van Winkel uit klas B1C is pijler LW aangevinkt (de pijler kleurt blauw). Wanneer de pijler LW is aangevinkt > wordt automatisch op tabblad 4 'LW' de naam van de leerling en zijn klas ingevuld.[/FONT]

[FONT=&amp]De uitvoering van mijn gedachten klinkt voor mezelf erg ingewikkeld.. hopelijk is mijn vraag helder (anders hoor ik het graag). Ik ben benieuwd of dit mogelijk is....Wellicht is mijn gedachte te mooi om waar te zijn [/FONT]
icon_lol.gif

[FONT=&amp]Groetjes,[/FONT]

[FONT=&amp]Pdamstra[/FONT]

Bijlagen

Ik zie nergens vinkjes?
Alleen een voorwaardelijke opmaak voor niet lege cellen.

Ik zie nergens vinkjes?
Alleen een voorwaardelijke opmaak voor niet lege cellen.

Sorry, niet zo duidelijk van mij; ik bedoel dat iets is aangevinkt wanneer één van de vier pijlers (PP, SE, LW, OL en SMW) een blauw kleurtje heeft, dat is in dit geval een 'vinkje'. Die blauwe kleur komt wanneer je een waarde in die cel typt.

Dat gaat alleen met VBA.
En als dan die cel weer leeg wordt gemaakt dan moet die leerling ook weer uit het blad LW worden verwijderd?

Dat gaat alleen met VBA.
En als dan die cel weer leeg wordt gemaakt dan moet die leerling ook weer uit het blad LW worden verwijderd?

Daar was ik al bang voor.. als ik even op Google en Youtube kijk, dan lijkt het vrij pittig.
Ja, het liefst wel maar is niet noodzakelijk.

Hebben de leerlingen ook een uniek nummer?

Dat zou inderdaad handig zijn in alle bladen.

Als je je voorbeeld document aanpast door op die bladen leerlingnummer er bij te zetten doe ik het VBA gedeelte wel voor je.
Dan heb je ook een soort van referentie van hoe en wat mmet VBA in Excel.

Precies.
Ik kan er vanavond verder naar kijken.

Dan hoef ik niets meer te doen.

@Pdamstra:
Een vraag op meerdere fora plaatsen zonder dit er bij te vermelden wordt niet gewaardeerd.

Laatst bewerkt:
Dan hoef ik niets meer te doen.

@Pdamstra:
Een vraag op meerdere fora plaatsen zonder dit er bij te vermelden wordt niet gewaardeerd.

Het is inmiddels opgelost, dank voor de respons!

Dat kan ik begrijpen, excuus daarvoor. Ik had het eerst op de andere forum gezet maar bedacht me toen dat ik vroeger (toen ik nog websites maakte) actief was op dit forum en dat het hier altijd levendig was.. vandaar dat ik het hier ook poste. Zal er de volgende keer beter over nadenken, dank.

Het is uiteraard geen probleem om je vraag op meerdere fora te posten, als je het maar even bij vermeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan