Informatie van Word overzetten naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenlame

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2011
Ik heb een Word bestand met daarin alleen maar namen en emailadressen achter elkaar geschreven. Al deze gegevens wil ik graag overzetten naar een excel bestand.

Nu ben ik alles met de hand aan het doen: veel knip en plak werk dus. Weet iemand een snellere manier om dit te doen?

Alvast bedankt,

Maarten

Effe wat bijzonderheden weten:
- elke naam/email op aparte regel?
- is er een scheiding tussen naam en emailadres/ welke scheiding?
- bestaat de naam uit voornaam en achternaam? moeten die in aparte kolommen komen?

Het werkt het makkelijkst als je het Word bestand een beetje kunt voorbereiden. Bijvoorbeeld door de namen en email adressen in een tabel te zetten. Dan kun je die tabel met Kopieëren en Plakken in één keer overzetten naar Excel. Andere optie is om er een komma-gescheiden csv bestand of txt bestand van te maken, en dat te importeren. Daarvoor geldt: zorg ervoor dat de gegevens op een consequente manier zijn gescheiden, bijvoorbeeld door een tabje, of een puntkomma. Als dat klopt, kun je via <Data>, <Externe gegevens importeren> het tekstbestand binnenhalen.

Heel erg bedankt voor de tips tot nu toe...
In het word bestand staan alle namen en emailadressen gewoon achter elkaar geschreven. Er zitten dus alleen spaties tussen. De gegevens zijn gewoon achter elkaar genoteerd, dus geen tabs of enters. Helaas...
Ik ben dus bang dat het een arbeidsintensief klusje gaat worden. Maar de tip om alles met een komma te scheiden en vervolgens als text bestand op te slaan en te importeren helpt al heel erg.

Thnx,

Maarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan