• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

informatie zoeken in excelbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2016
Hoi,

Ik krijg wekelijks een verkoopoverzicht doorgestuurd waarvan ik een aantal producten (semi) automatisch wil overzetten naar een eigen lijst.
Nu ben ik bezig geweest met Vlookup en Match&Index, maar ik krijg nog niet het juiste resultaat helaas.

In de bijlage heb ik een voorbeeld toegevoegd waar aan de linkerkant de format is zoals ik deze ontvang (wel verkort) en in het rechter blok mijn berekeningen.

Wie kan mij helpen om de artikelnummer te koppelen aan de verkopen per week?

Alvast bedant.
Groet,
Wilger

Bijlagen

Als je het verkoopoverzicht in tabelvorm aangeleverd kunt krijgen is dat 100x eenvoudiger te analyseren.
Met een draaitabel bijvoorbeeld.

Mee eens, echter kan ik het alleen in dit format ontvangen.

Goed.
Plaats een uitgebreider voorbeeldbestand, met meerdere weken.
Dan kan ik of een andere helper er waarschijnlijk wel iets mee.

Ik krijg wekelijks hetzelfde bestand toegestuurd (zoals links in het voorbeeld staat).

Ik heb nu 3 excel bestanden toegevoegd waar de items in staan.

Wellicht goed om te weten is dat de items niet altijd op dezelfde regel staan, dus een zoek functie op regel 15 werkt helaas niet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Met vriendelijke groet,
Wilger

Bijlagen

Je zegt dat er variatie is in de regelindeling van de aangeleverde bestanden.
Toch plaats je drie voorbeeldbestanden die qua structuur exact hetzelfde zijn. Dat is niet erg handig. :mad:
Maar goed, hierbij een poging. Ik heb een importmodule gemaakt die de gegevens uit de voorbeeldbestanden in een tabel inleest. Kijk maar of je eruit komt.
Als het niet goed werkt, plaats dan nieuwe voorbeeldbestanden, waarin ook de variatie in gegevensindeling tot uitdrukking komt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan